superinvestoren Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Etter mye tull med en Qtek som ikke vil motta meldinger, og en P9' som ikke vil ringe, har jeg bestemt meg for å kjøpe en ny telefon. Jeg trenger: Funksjoner: -Kalender: (Ja)- Profesjonell. -GPRS: (Ja). -EDGE: (Gjerne) -Email klient:(Ja). Skjerm: -Touchscreen: (Gjerne). Pris: Jeg har mellom 0 og 100 000 kroner til rådighet. Med abonnementsbinding: Nei! Diverse: -Kamera: (Ja) - Minimum 2 megapixx -Videokamera: (Gjerne) -Infrarød port:(Gjerne) -Blåtann (Bluetooth):(Ja) -Minnekort?:(Ja) -MP3: (Ja) -Radio:(Ja!) -UMTS: (?) -Triband: (Ja). -wLAN: (Ja!). - Mulighet for GPS: (Gjerne) - Instant Messenger: (Ikke veldig viktig) -Batterilevetid: Viktig -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? - Surfing, avtalebookin', alarm, utgående og innkommende anrop, SMS, huskeliste. Vil også gjerne kunne sende mail med telefonen. Bør kunne kobles til PC! Den bør ha et lekkert utseende. Den bør kunne kobles til min personlige computer. Vil gjerne ha en telefon mange har hatt gode opplevelser med, er dritt lei telefoner som ikke gjør som jeg vil. Endret 29. mai 2007 av Godseieren Lenke til kommentar
nQffe Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg har selvfølgelig valgt en nokia, siden jeg er fan av det... Men denne mobilen er nesten perfekt: Nokia 6280 Funksjoner: -I kalenderen kan du spesifisere det meste av detaljer, og har dermed full oversikten fra telefonen. Enkelte oppføringer vil dukke opp i gjøremålslisten, slik at du slipper å gå inn i kalenderen hver gang du skal se hvem det var du skulle ringe. - 6280 er på alle måter en fullblods 3G-telefon, som i tillegg også har støtte for EDGE. Hittil er det kun Nokia som har klart å kombinere EDGE og 3G i en og samme telefon. - 6280 kommer med forhåndsinstallert epost-leser. Skjerm: -Ingen touchscreen desverre, men derimot TFT-skjerm med 240 x 320 punkters oppløsning, og en fargedybde på 262 000 farger. Pris: Uten abonnemang: 2499,- Diverse: - Nokia 6280 stiller med et to megapikslers kamera, mest imponerende er det at kameraet i 6280 kan ta opp video i VGA-oppløsning. - Telefonen har plass til minnekort av typen miniSD, og det følger med et kort på 64 MB. - 6280 har en fullblods mp3-spiller som fungerer ypperlig. Du har mulighet til å legge musikken i bakgrunn mens du bruker telefonen til andre oppgaver, du kan endre lydkvaliteten med den innebygde equalizer-funksjonen og lage spillelister i fleng. I tillegg er lydkvaliteten svært god, med mye bass og ikke overdreven diskant. - 6280 kommer med Nokias egentuviklede Visual Radio, som lar deg delta i sendingene som lytter. - Har trippelbåndsstøtte, wap-leser med xhtml-støtte, trykk-og-snakk, fullverdig MMS-støtte samt blåtann 2.0. - Mens vi vanligvis bruker å oppnå rundt 40 kbps til PC-ene våre med blåtann 1.2 klarte vi å oppnå hele 125 kbps med 6280 sin blåtann 2.0-støtte. - Du kan bruke telefonen i opptil tre dager med vanlig bruk uten at det gir batteriet god grunn til å takke for seg. Nokia selv oppgir en batteritid på 200 timer hviletid og 5 timer taletid. For mer Info! Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Øh, 6280 tror jeg ikke du vil ha, en model med flere problemer skal du lete lenge etter. Tror vel denne kjøperen vil ha noe mer avansert også, mao, et åpent OS og TS fåes ikke på hva som helst. Så er det TS du gjerne vil ha, ville jeg sjekket ut P1 fra SE kanskje, kommer i August/september. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) jeg vill kanskje bare si at en sony erikson k610i er en fantastisk telefon til en serdeles god pris =) har også 3g og videotelefoni =) har ikke wlan vell og merke Endret 30. mai 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Capt. Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Øh, 6280 tror jeg ikke du vil ha, en model med flere problemer skal du lete lenge etter.Tror vel denne kjøperen vil ha noe mer avansert også, mao, et åpent OS og TS fåes ikke på hva som helst. Så er det TS du gjerne vil ha, ville jeg sjekket ut P1 fra SE kanskje, kommer i August/september. 8737450[/snapback] Agree.... Verken 6280 el K610 er vel strengt tatt tlf som er aktuelle for hans bruk (ihht kriteriene)........ Du kan jo sjekke ut E65 også,men det er div småproblemer med softwaren på den.. Lenke til kommentar
Ikke Her Lenger Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hva med å rett og slett gå for en N95?? Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Øh, 6280 tror jeg ikke du vil ha, en model med flere problemer skal du lete lenge etter.Tror vel denne kjøperen vil ha noe mer avansert også, mao, et åpent OS og TS fåes ikke på hva som helst. Så er det TS du gjerne vil ha, ville jeg sjekket ut P1 fra SE kanskje, kommer i August/september. 8737450[/snapback] Nei, tviler på at jeg kommer til å gå for Nokia 6280. Men kunne De vennligst forklart noen av forkortelsene dine? Tenker da på OS og TS Hva med å rett og slett gå for en N95?? 8737909[/snapback] Tror ikke den er noe for meg, jeg har ikke brukt for 5MP kamera, og det er vel egentlig bare det som drar opp prisen? Lenke til kommentar
auto6 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 TS er touchscreen OS er opprativsystem UIQ og Series 60 (S60) er åpne opprativsystemer, det virker som dette er noe for deg S60 blir brukt av Nokia. Sony Ericsson (SE) eier nå UIQ, men andre produsenter bruker det også. Motorola bruker det f.eks. i sin Z8 Lenke til kommentar
busch Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 jeg sir bare htc om du kan unnvære touchscreen så går du for s710 liten kompakt + fulltastatur det er sweet tlf også er den lynrask hva rystet hvor rask den hva. Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Nå ser det ut til at iPhone kommer til Norge likevel(?). Jeg kommer da til å gå til innkjøp av denne telefonen, men hvordan er det med kalender og slik? Hvor finner jeg liste over hva jeg kan få ut av denne telefonen? Lenke til kommentar
Pernilsen Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 P990? jeg har ikke noen erfaring med den men kanskje den kan være no? Lenke til kommentar
Blå ku Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 En i klassen min har fått seg en sånn Black Berry Han sier den er som en pc.. med masse funksjoner. jeg syntes det du ville ha passer til denne mobilen. Pris: tror han sa rundt 8 laken Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Nå ser det ut til at iPhone kommer til Norge likevel(?). Jeg kommer da til å gå til innkjøp av denne telefonen, men hvordan er det med kalender og slik? Hvor finner jeg liste over hva jeg kan få ut av denne telefonen? Jeg ville ventet å sett hva iphone faktisk kan gjøre først. Det er vel først og fremst gadget, design og musikk denne modellen spiller på? Lenke til kommentar
hjaadd Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 iPhone eller HTC Tytn kanskje? Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Har du tittet på Nokia E61i? Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Takk for mange tips, Går for N95 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå