Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilke karakterer havner på vitnemålet mitt?

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilke karakterer av disse som havner på vitnemålet mitt (er veldig usikker, spesielt på språk og matte, om det er kun siste året som havner på vitnemålet etc):

Disse er jeg relativt sikre på:

Norsk muntlig, norsk sidemål og hovedmål (kun standpunkt siste året som havner på vitnemålet her? +eksamen)

Gym (kun sisteår?)

Valgfag (egentrening)

Samfunnslære

Økonomi

Geografi

Eldre Historie

Nyere historie

Religion

Naturfag

Disse er jeg usikre på:

Spansk C-språk, har hatt faget på GK, VK1 og VK2

Matematikk (1MY, 2MZ og 3MZ)

Mediekunnskap (VK1 og VK2 +eksamen VK1)

Engelsk: GK og VK1 (hadde 3-timers engelsk på VK1)

Takker så meget dersom noen kan svare :)

For å illustrere et eksempel, dersom du ikke helt vet hva jeg mener, dersom jeg fikk 5 i mediekunnskap på VK1, og 6 på VK2, er det kun karakteren fra VK2 som vil stå på vitnemålet, eller begge karakterene?

EDIT: Er allmennfag jeg snakker om her.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle karakterer kommer med, men bare karakterene er fra siste året du hadde faget.... Hvis du bare hadde et fag på GK, kommer de med, hadde du det både på GK og VK1 kommer VK1 med osv.... Tar du et valgfag i f.eks 2 klasse kommer den med, det samme gjelder hvis du bare har faget i 1 eller 3.... Når det gjelder Mediekunnskapskarakteren din er den fra VKII (6'ern)

Lenke til kommentar
(...)Når det gjelder Mediekunnskapskarakteren din er den fra VKII (6'ern)

8736240[/snapback]

Ok, gjelder dette for matematikk og spansk også i.o.m jeg har hatt de over alle årene? Altså er kun karakteren fra siste året som kommer med?

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

Nei, hvis faget er avsluttende et år kommer det på vitnemålet. Dvs hvis du kunne hatt eksamen i faget så kommer det på vitnemålet.

I spansk får du bare siste års karakter på vitnemålet, mens i matte får du alle 3 årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...