Gå til innhold

Knitring i høyttalerne

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc med chieftech kabinett og creative sb audigy lydkort... når jeg fikk denne pcen for en måned siden, og koblet den opp mot de gamle høyttalerne mine, kom det en veldig irriterende knitring i høytalerne, spsielt når volumet er høyt på, uten at det er noe særlig lyd...

Noen som vet hva dette kommer av? og hvordan jeg kan endre pådet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt liknande problem sjølv.

I mitt chieftech kabinett har eg 4 stk. enermax silent fan. Desse har den artige funksjonen at det medfølger variabel motstand slik at eg kan regulere hastigheita på viftene. Det viste seg at den eine vifta som var plassert heilt bak i kabinettet, roterte på ei hastigheit, som ga interferens på signalet til høgtalarane. Eg endra hastigheita til vifta og så var problemet vekke.

Du skriv ingeting om viftene dine, men dette er i alle fall ei MOGLEG løysing.

-vslatten

Lenke til kommentar

Nå hadde jeg akkurat tenkt å skrive om dette her, også viser det seg at jeg ikke er alene om dette problemet.

Jeg opplever også knitring/spraking i høyttalerene mine, en jevn skurring uansett hvor høy lyd jeg har på. Begynner å bli smågal av å ha den lyden hele tiden. Har prøvd med forskjellige høyttalersett, skurringen er i alle sammen.

Mine specs:

Chieftec Dragon Miditower

Asus P4PE Hovedkort

Intel P4 2.4Ghz

Soundblaster Audigy Player

ATi Radeon 9700PRO

Creative Inspire 5300 høyttalere

Ingen kabinettvifter, bare PSU, prossessor og grafikkortvifter.

En annen ting er at jeg også har problemer med flimring på skjermen,

selv med 100hz refresh. Så det tyder jo på at det må være noe forstyrrende et eller annet sted.

Siden det er så mange som har dette problemet så må det jo være noen som har en løsning her? :-?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Velkommen til forumet Vegard-

Det kan være en ide å bytte PCI slotten til lydkortet.

Prøve seg litt fram med kabler evt noen helt nye av den skjermede varianten

Lenke til kommentar

Prøv med et annet par høyttalere evt et headset. Da kan du se om ulydene allerede har oppstått i lydkortet. Forsøk forskjellige kombinasjoner av ting, prøv og feil helt til du finner ut hvor feilen ligger. Så kan du begynne å se på hvorfor det er sånn...

Hadde omtrent samme problemet med et IBM kabinett, det viste seg at det ikke var ordentlig jorda slik at det var en del statisk elektrisitet i PC'en (fikk den "av-statifisert" etter at skjermkortet røyk. Ulyden forsvant med den statiske elektrisiteten. Don't ask me why :p )

bfisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...