Gå til innhold

Kan dere anbefale Vista 32bit driver til 8800GTS?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har for litt siden kjøpt en Nvidia 8800GTS 640MB og den funksjonerer veldig bra, men jeg lurer på hvilken driver for øyeblikket som er best å installere. Jeg tenker både på ytelse, men også på stabilitet. Opprinnelig installerte jeg Vista 158.18 driverne og deretter prøvde jeg 160.03 driverne.

For øyeblikket spiller jeg Company of Heroes (versjon 1.61) og fikk for noen dager siden endel trøbbel med spillet. Den låste seg på enkelte videoer og inni spill. Noen ganger kunne den krasje til desktop selv like etter at jeg lastet opp siste Save game. Jeg hadde satt grafikksettingene på max (unntatt AA som var skrudd av). Viftet gikk på fullt på skjermkortet og temperaturen var under 70 grader på load. Så det kan ikke være grunnen. Skjermkortet er overklokket til 620Mhz / 945Mhz.

Jeg gikk tilbake til 158.18 driverne i går og den siste save game ville ikke starte, men de foregående gikk bra. Missionene gikk bra uten krasj etterpå og jeg er nå klar til å starte nest siste mission.

Jeg lurer derfor på om 160.03 driverne er skyld i at COH krasjet så mye? Det som er rart er at jeg spilte mission 7-10 med 160.03 uten noen krasj i det hele tatt. Men Mortain missionene var veldig ustabile med 160.03.

Jeg har lest at det finnes 3 aktuelle Vista driverkandidater: 158.18 (offisiell), 158.43 og 160.03. Hvilke av disse driverne anbefaler dere å legge inn og hvorfor?

Tror dere at jeg kan ha overklokket skjermkortet mitt for mye og det er grunnen til heng og CTD? Jeg har ikke opplevd heng i andre spill (NWN2 etc.) eller andre programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...