Wooperoo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Bruker cubase til å spille inn musikk og det fungerer relativt bra nå... bortsett fra timing'a t cubase. Når jeg spiller inn vil jeg helst spille inn rytme track'et også følgende solo/shredd/whatever. Jeg gjør som følgende: setter opp metronomen og spiller inn rytme tracket, så velger jeg et nytt audio tracket og setter på opptak så jeg hører det jeg nettopp spilte (rytme tracket) mens jeg spiller inn andre melodier som skal inn, så jeg kan treffe presist på alle stedene jeg vil spille. Jeg spiller inn feilfritt rytme messig, men likevel når jeg hører det jeg nettopp spilte bynner alltid det andre tracket litt i forkant av det andre slik at rytmen blir forskjellig fra de to track'ene.... Samme går for når jeg setter inn noen midi trommer for å spille med. Noen tips, innstilling forandringer osv? Lenke til kommentar
Wooperoo Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Har bare et middelmådig lydkort som er inegrert i hovedkortet Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Med integrert lydkort vil du få en del forsinkelse, som igjen gjør at sporene ikke "treffer" hverandre. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 kjøp deg et bedre lydkort. er det helt utelukket kan du teste asio4all som har fått litt skryt. (har ikke testet det selv) men her har du en link. TRYKK PÅ MEG Lenke til kommentar
Wooperoo Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Har tenkt å kjøpe nytt lydkort til sen sommern, men har ikke noen anelse hvilket som er bra... noen forslag? Vil helst ikke bruke over 2500 kr Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Du kommer langt med 2500. sjekk litt rundt på procom.no Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Har tenkt å kjøpe nytt lydkort til sen sommern, men har ikke noen anelse hvilket som er bra... noen forslag? Vil helst ikke bruke over 2500 kr 8738551[/snapback] ta en titt på disse: Edirol UA-25 Line 6 Toneport UX2 M Audio Firewire 410 M Audio Fast Track Pro PreSonus Firebox de jeg fant på sparket rundt den prisen som virker greie Endret 30. mai 2007 av Dilly Man Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Ville gått for fireboxen om jeg skulle valgt blant de, presonus pleier å være bra saker. Gode preamper. Kjenner en som har firewire 410, han er ganske misfornøyd. For dårlige preamper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå