varmit Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Eg går i niande klasse, og tida er inne for prøvemuntleg eksamen. Eg skal opp i morgon, men aner ikkje kva eg kjem opp i. Det med muntleg eksamen er endra litt, me får vite temaet 48 timar før framføringa. Nokon med tips? EDIT: Redigerte "hjelp!" bort frå emnetittelen då eg faktisk ikke er sååå stressa Endret 29. mai 2007 av varmit Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Eg går i niande klasse, og tida er inne for prøvemuntleg eksamen.Eg skal opp i morgon, men aner ikkje kva eg kjem opp i. Det med muntleg eksamen er endra litt, me får vite temaet 48 timar før framføringa. Nokon med tips? 8735650[/snapback] Snakk med dine egne ord, og ikke les for mye av, snakk om det du kan, finn alt om det du kan, ikke nevn det du ikke har peiling på, snakk sent og tydlig, prøv å vær avslappet. Hehe skal opp i muntlig eksamen selv om 2uker(den ekte):/ Men som sakt fordyb deg på det du kan, snakk helst med dine egne ord Lenke til kommentar
varmit Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Ok, eg skal prøve på det. Håpar eg kjem opp i samfunn eller natur&miljø..... Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Viktigste forslaget jeg har, er "slapp av". Stress kan ødelegge mye. Du har god tid til forberedelse, og selve eksamen er ofte veldig greit, sensor (prøvemuntlig er det vel bare lærer, men) er ikke akkurat ute etter å henge deg. Lykke til, forresten. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Takk Er ikkje den som stresser mest, men kan ikkje seie eg gledar meg akkurat.. Jaja, det går vel bra. Høyres så mykje ut å snakke i 15 min, men mange seier det nesten er problem å halde seg innan den grensa. Anbefalar de å skrive ned stikkord, og framføre ut fra dei? Lenke til kommentar
varmit Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Jepps, men det er berre ein prøvemuntleg før den verkelege i tiande. Men den avgjer så og sei karakteren i faget, trur den utgjer 50% eller noko. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Flyttes til "Skole og Leksehjelp"-forumet. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Bruk egne eksempler. Det er utrolig viktig. Det viser at du forstår stoffet og kan sette det inn i en større sammenheng. Det er et stort pluss. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg kom opp i Engelsk, og temaet er Kings and Queens. Tror jeg hovedsakelig skal ha om Nelson Mandela, så får vi se hvordan det går! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg har også prøvemuntlig i morgen. Jeg øver som en gal. Kom opp i Naturfag. Om Stoffenes egenskaper. Jeg skal lære det utenat. Tips for bra karakter: Kun stoffet utenat Ingen nøling, vis at du er engasjert Snakk høyt og tydelig Bruk hjelpemidler, f.eks. tegne/skrive på tavla, bruk overhead, plakater, powerpoint-presentasjon Lykke til! Lenke til kommentar
varmit Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Ups, no gløymer eg å snakke nynorsk her! Har byrja å snakke nynorsk på diskusjon.no. Lukke til SirChris! Me går for 6, ikkje sant? Endret 30. mai 2007 av varmit Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Høyres så mykje ut å snakke i 15 min, men mange seier det nesten er problem å halde seg innan den grensa.Anbefalar de å skrive ned stikkord, og framføre ut fra dei? 8735881[/snapback] Hei Jeg hadde matte muntlig for litt siden, og jeg hadde noen notater. Jeg mener at dette er best så du ikke plutselig står der og bare "ohh.. ja så var det... oh hmm hva var det" hvis du kjønner. 15min er inngenting det går fort, nesten ingen i klassen klarte å framføre innefor den 20 min som vi hadde men lykke til Endret 30. mai 2007 av Tommy_Tha_Tiger Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Slapp av, og tenk over at prøvemuntlig i niende sannsynligvis ikke betyr nok til at du må stresse Lenke til kommentar
varmit Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Nei, eg må prøve å ikkje stresse for mykje med det. Men er litt skremmande dog! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Vi går for 6'er vi varmit Bare 1 time til framføring nå Jeg er nervøs. Ønsk meg lykke til Lenke til kommentar
varmit Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Lukke til! Om du rekk å sjå dette før du reiser da. Slapp av og sei alt du kan, så går det nok bra! Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg hørte rykter om at sirchris fikk 6'er Men hva med deg varmit?? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Håper du ikke kommer opp i norsk:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå