Bozzeye Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Korleis prioriterar eg harddiskane mine (2 stk.) slik at den gamle (som er halvfull) blir til C:\ i staden for den nye (som er nesten ingenting på) som er blitt C:\. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Da kopiere du over alt d ska ha fra den gamle disken tell den nye. Kobla ev. den nye fra maskinen , innstalere OS på den gamle, kobla den nye til, og avinstallere os på den. Da e D: blitt til C: og omvendt. Men....KOFFØR? Størrelse.....hastighet......KA? Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 I hvert fall med nyere Asus-hovedkort kan du velge boot-prioritet i BIOS. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Den gamle harddisken er gamlare enn den nye, og den er ein annan type. Veit ikkje kva type det er, men det står "IBM Deskstar" på den gamle. Grunnen er at på den gamle (som eg har hatt heile tida) er det norsk XP på, medan den nye harddisken (som eg fekk nyleg saman med PCen) er det engelsk. Eg vil ikkje evnne meg til engelsk OS viss eg ikkje må, sidan eg har norsk og er vane med det. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Den gamle harddisken er gamlare enn den nye, og den er ein annan type. Veit ikkje kva type det er, men det står "IBM Deskstar" på den gamle. Grunnen er at på den gamle (som eg har hatt heile tida) er det norsk XP på, medan den nye harddisken (som eg fekk nyleg saman med PCen) er det engelsk. Eg vil ikkje evnne meg til engelsk OS viss eg ikkje må, sidan eg har norsk og er vane med det. 8739641[/snapback] Du får gjør som æ sa da. Litt omstendelig, men da blir det orntli også Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Korleis avintsallerer eg den engelske XPen då? Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 kopier det du treng fra den disken, så kun engelsk os e på den. Så formatere du den disken, så den e tom. Installer norsk os på den Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Må eg ikkje ha CD med XPen på for å installere då? Den har eg ikkje... Lenke til kommentar
.H.K.O. Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Trenger bare å sette i bios at den skal starte fra gamle disken. Ikke verre enn det. Da vil den gamle fortsatt være c. Som den var før du fikk ny disk. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Må eg ikkje ha CD med XPen på for å installere då? Den har eg ikkje... 8739761[/snapback] UUUpss... Da har du et SVÆRT problem ja. Foreslår at du bare har d sånn som det e nu, inntil d får ordna dæ. Endret 30. mai 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hvis jeg forstår deg rett vil du at PCen skal starte opp i norsk XP, og du vil ikke bruke engelsk XP. Er det riktig? Da skal det vel holde å sette i BIOS at den gamle harddisken skal være den første og startes fra. Hvis du ikke har noe du trenger på den nye disken og vil slette engelsk XP, kan du formatere den. Det kan du gjøre fra den norske XPen. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Gløymde at eg har tre harddiskar. Tenkte berre på dei to eg har nemnd. Den tredje (den eg gløymde) er same type og har rundt 200 GB. Derfor kan eg kopiere alt frå den gamle til den tredje, og bytte om på nokre kablar og PCen vil starte opp i norsk, ettersom det i den tredje harddisken då har den norske XPen (og alt anna som var på den gamle harddisken). Prøver det eg. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Anbefaler deg å gjøre den kopieringa av norsk XP med en eller annen Linux live-CD - og kanskje til og med bruke et image-program når du kopierer over - men der er ikke jeg rette personen til å hjelpe deg. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 medan den nye harddisken (som eg fekk nyleg saman med PCen) Men det betyr vel kanskje at den IBM disken med WinXp Norsk er fra en annen maskin? Du kan få problemer hvis hardware konfigurasjon er veldig ulikt av det du hadde. Det var bare en tanke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå