Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

NSB har anmeldt meg - Dokfalsk - ikke min feil!

salah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men jeg klør meg litt i hodet. Kunde har et Sl kort, SL sine regler sier at kortet SKAL være stemplet. Om det ikke er skrevet dato på enda er ikke nevnt i reglene så vidt jeg husker.

Og det henger enda ikke på grep at noen kjøper et kort i mars (feks) og daterer det selv til januar. Jeg ser frem til å se en kopi av kortet.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Etter litt leting fant jeg dokumentet, men det er ikke så veldig tydelig, så jeg håper noen Photoshop-folk kan hjelpe meg å tyde ut stemplet som står der (hvis du ser til venstre står det "Stemples her" og ved siden av det står det noen tall som er litt utydelige).

Hvis det er ønskelig kan jeg legge ut en prøve eller noe lignende skriv for å bevise at dette ikke er min skrift.

post-44390-1181061953_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Når ble dette kortet stemplet?

Klarer du ikke å tyde hva det står der det er stemplet?

Edit: Slenger inn et bilde av mitt SL månedskort, gyldig frem til 9. mai. Har lagt en gul lapp over der kundenummeret skal påføres. Slik skal kortet se ut (med stempel + påført dato og klokkeslett)

post-22436-1181063152_thumb.jpg

Etter å ha lest brevet til NSB, så tror jeg du kommer til å få problemer med å forklare deg i retten. Tipper de har sikret seg i vedtektene mot kunder som sier at "noen andre skrev på kortet" Merk spesielt dette...

post-22436-1181063612_thumb.jpg

"Det er kunden som selv er ansvarlig for at dette stemmer"

Brevet sier jo klart fra at hvis du betaler 1500 kroner blir du ikke anmeldt for dokfalsk.

Merk deg også SL sine Befordringsvedtekter, punkt 6

http://www.slnett.no/Documents/billetter%2...er_2007_web.pdf

Der står det også at det er ditt ansvar at dette stemmer.

Så tror nok desverre at du kommer til å tape en eventuel rettsak. Anbefaler deg å heller betale 1500 kroner. Da slipper du billig unna.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Er det ikke litt rart at stempelet ikke inneholder dato?

Salah: Prøv å legge ut et litt bedre fotografi, så er det sikkert mulig å tyde stempelet. Hvorfor i all verden noen skulle gidde å "forfalske" et månedskort ved å fremdatere det fem dager mens det fortsatt er gyldig (faktisk nettopp kjøpt) fremstår for meg som veldig underlig, og synes det er rart det ikke slo NSB også.

Lenke til kommentar

Hadde det der skjedd med meg hadde jeg klikka :dontgetit: NSB er det verste selskapet i hele norge ikke nok med at de vil ødelegge dagen vår, neida de vil at vi skal komme for seint dit og... Så og si annenhver uke er jeg minimun 1-2 timer forsinka pga NSB

Lenke til kommentar

En ting som er helt på trynet er jo at det i det hele tatt trengs å skrive dato 2 ganger - både for hånd og stempel. Det inviterer jo i seg selv til tabber. På Sporveis-kort innenfor Oslo er det ikke slik; der påføres bare kundenummer for hånd, også stemples det første gang man tar det i bruk.

Skal noen dømmes for dokumentfalsk må det vel ligge forsett bak (juss-eksperter anyone?). Det kan da umulig være noen gevinst her heller siden kortet har et stempel i tillegg? Personlig har jeg sikkert mange ganger greid å skrive feil dato på papirer i jobbsammenheng o.l., helt uten å mene det, men fordi jeg er et surrehue :p

Lenke til kommentar
Stempelet inneholder (naturligvis) dato. Se nøyere.  :)

8794055[/snapback]

Hehe, det var måned jeg mente å skrive. Det ser jeg ikke noe sted i stempelet nemlig. Men så er ikke synet mitt 100% heller da. :p

8796683[/snapback]

Se mellom 09 og 18.45. Et lite, snudd romertall: IV. Hihi.

Lenke til kommentar
Se mellom 09 og 18.45. Et lite, snudd romertall: IV. Hihi.

8797162[/snapback]

Hva i all verden er vitsen med å gjemme den der? :p

Så fort slah fåt opp et bedre bilde kan vi jo alle begynne å sende hatmail til nsb.

Lenke til kommentar

Har bedt om en ny bilde av månedskort, poster så fort jeg får den :)

Det står jo at man selv skal passe på at datoer på månedskort skal være riktig stemplet. Men hvem hadde kunnet gjette seg fram til at kundebehandlere ikke klarer å skrive riktig dato på en kort?

Lenke til kommentar

Jeg vil nå uansett tro at de ikke får dømt deg for forfalskning i en rettssak. Gebyr for sniking/ikke ha gyldig billett kunne de sikkert ha gitt deg pga. retningslinjene de har, men forfalskning kan du neppe sies å være skyldig i.

Lenke til kommentar
Jeg vil nå uansett tro at de ikke får dømt deg for forfalskning i en rettssak. Gebyr for sniking/ikke ha gyldig billett kunne de sikkert ha gitt deg pga. retningslinjene de har, men forfalskning kan du neppe sies å være skyldig i.

8797367[/snapback]

Hvis jeg har forstått ting riktig så er det NSB som har både skrevet på og stemplet billetten. Er det da riktig å si at det er de som har gjort dokumentforfalskningen? Trådstarter har allikevel brutt NSB sine vilkår (siden det er han som er ansvarlig for å passe på at datoene er riktige), men det er vel NSB som står for dokumentforfalskningen? Eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...