Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm og låsing :(

Anbefalte innlegg

Heisann..

Lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg med et problem jeg har. Når jeg ser film på PC'n så låser den seg til tider, noen ganger går den ut i blåskjerm og starter opp igjen med en gang. Andre ganger kan jeg se en hel film uten at det skjer noe. Når jeg spiller spill skjer oxo dette, men da går den kun ut i blåskjerm. Utenom dette fungerer PC'n som en drøm. Noen som vet hva dette kommer av.? :hmm: PC'n er relativ ny! (sommer06)

Kom til å tenke på det at jeg la inn winzip for en stund siden og når jeg pakket ut noe der låste maskina seg og ga i fra seg en fæl lyd! Dette er det eneste prgrammet jeg har hatt problemer med utenom spillene da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken feilmelding får du på denne blåskjermen?

restarter den direkte etter blåskjermen så kan du deaktivere restart ved systemmfeil. dette gjør du under egenskaper på min datamaskin

Avansert, oppstart og gjennoppretting tror jeg valget ligger.

Kan være mye rart som gjør at pcen går i bluescreen. minne, drivere, varme osv

Lenke til kommentar
Hvilken feilmelding får du på denne blåskjermen?

restarter den direkte etter blåskjermen så kan du deaktivere restart ved systemmfeil. dette gjør du under egenskaper på min datamaskin

Avansert, oppstart og gjennoppretting tror jeg valget ligger.

Kan være mye rart som gjør at pcen går i bluescreen. minne, drivere, varme osv

8735304[/snapback]

De oppfører seg litt forskjellig faktisk. Ved spill restarter den seg med en gang etter blåskjerm mens ved film varierer det litt. Har sett at det står noe "fysisk minne dump" tror jeg det var.

Varme er nok ikke grunnen. CPU ligger rundt 45 grader og skjermkortet rundt det samme.

Jeg skal prøve det du sier med den restart greia så skal du få full tilbakemelding! :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva slags hw har du?

8735529[/snapback]

Fikk en blåskjerm nå. Fikk følgene melding:

"Det virker som følgene fil skaper problemer : nv4_disp.

Enhetsdriveren sitter fast i en løkke. Dette angir vanligvis problemer med selve enheten eller med enhetsdriveren som programerer maskinvaren galt. Teknisk info *** STOP: (oxo en hel masse tall)

nv4_disp

Starter dumping av fysisk minne. "

Fant ut at denne filen hørte til skjermkortet mitt, så jeg prøvde og oppdatere driveren men fikk samme feil. Leita i Windows etter denne filen og fant den i to forskjellige mapper. C:\Windows\inf og C:\NVIDIA\Win2KXP\93.71. Kan det ha noe med saken å gjøre at det blir en konflikt der?

HW på maskina er:

P4 3,0 GHz 800MhZ

VGA-Card nVidia 6600 512MB PCI-E DVI TV-OUT

P5RD1-V DELUXE hovedkort

GEIL 1.0GB DDR PC3200 400MHz

Lenke til kommentar
Ingen som har peil på hva det kan være og hva jeg kan gjøre!!

8757448[/snapback]

Virker som det er ett problem med skjermkort driveren. kan kanskje prøve å avinstallere driveren orntli, og så prøve en annen driver..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...