Gå til innhold

Nytt hk og minne til xp2400 (nForce2 og TwinMos kanskje?)

venomzorg

Burde jeg kjøpe Twinmos pc2700 cas 2, eller TwinMos pc3200 cas 2.5?  

1. 1. Burde jeg kjøpe Twinmos pc2700 cas 2, eller TwinMos pc3200 cas 2.5?

• pc2700 cas 2
      5
    • pc3200 cas 2.5
      11

Anbefalte innlegg

Er nå dritt lei av feilsøking på pc'n. pcen går bananas hvis jeg setter på 133mhz fsb, må kjøre 100 for at pcen skal komme seg inn i windows.

vil også ha ny ram, den jeg har nå er et billigmerke greier.

er ikke TwinMos brikkene det beste valget iforhold til pris?

tror jeg skal ha 1x 512MB, lønner det seg og kjøpe pc2700 cas 2 eller pc3200 cas 2.5? Hovedkortet jeg har sett på er dette. er det er bra valg? da får jeg jo cpu'n låst opp og så jeg kan kjøre 333mhz fsb? snakk ut godtfolk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har både Pc 2700 Twinmos 2x256 og Pc 3200 Twinmos 512Mb,siste er en kjempegod brikke som jeg vil påstå er en av de beste tatt pris i betraktning den kjører på 4-2-2-2 208fsb 2,7 volt.Mens de andre brikkene med Pc 2700 jeg har er bare sorgen,de klarte aldri 140Mhz på de mest aggresive instillingene i bios.

Lenke til kommentar
Jeg har både Pc 2700 Twinmos 2x256 og Pc 3200 Twinmos 512Mb,siste er en kjempegod brikke som jeg vil påstå er en av de beste tatt pris i betraktning den kjører på 4-2-2-2 208fsb 2,7 volt.Mens de andre brikkene med Pc 2700 jeg har er bare sorgen,de klarte aldri 140Mhz på de mest aggresive instillingene i bios.

jasså. men hva med cas 2 og 2.5, er forskjellen på det stor?

med pc3200 er vel også raskere en pc2700.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme hovedkortet som duvil kjøpe. Altså ASUS A7N8X deluxe. Det er prima kort. Helt utrolig bra. Det er editors choice både på www.anandtech.com www.ocworkbench.com og www.hardocp.com.

Selv har jeg Twinmos pc 3200 to brikker med 256MB ram. Det er best med to brikker for å få full utnyttelse av dual DDR som finnes på hovedkortet. Men husk å plasser den ene ram brikken i en blå ram slott og den andre i en svart. Ved å gjøre dette får du bedre ytelse.

Twinmos ram'en e veldig god. Kjøp den. Eg kjøpte også min ram og mitt hovedkort på komplett.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat det samme hovedkortet som duvil kjøpe. Altså ASUS A7N8X deluxe. Det er prima kort. Helt utrolig bra. Det er editors choice både på www.anandtech.com www.ocworkbench.com og www.hardocp.com.

Selv har jeg Twinmos pc 3200 to brikker med 256MB ram. Det er best med to brikker for å få full utnyttelse av dual DDR som finnes på hovedkortet. Men husk å plasser den ene ram brikken i en blå ram slott og den andre i en svart. Ved å gjøre dette får du bedre ytelse.  

Twinmos ram'en e veldig god. Kjøp den. Eg kjøpte også min ram og mitt hovedkort på komplett.

yess takk. akuratt det jeg vil høre! :D hva er best? p3200 cas 2.5 eller pc2700 cas2

Lenke til kommentar

uffameg! det var "pc2700 cas2" som var det riktige valget, og det fant jeg ut nå når bestillingen er bekreftet og står på plukkliste. hvordan? jo fordi jeg skal ha 2 stk brikker til Dual DDR, og hovedkortet klarer ikke mere en 1 single-sided brikke på pc3200, derfor ville det rette valget hvert pc2700 da de har cas2 og er billigere!

jaja man lærer av sine feil :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...