Gå til innhold

Splinter Cell: Conviction - hvorfor ikke til ps3?

Anbefalte innlegg

Hvorfor, jeg gjentar hvorfor, kommer ikke det nyeste splinter cell spillet ut til PS3? Det gjorde fysisk vondt i mitt hjerte etter jeg hadde sett traileren, og ser "coming soon to pc and xbox"...... :cry:

Splinter Cell har jo alltid "vært" playstation? Eller har jeg bare levd i min egen lykkelige verden av third echelon og som sam fishers sjef? *bannskap* jeg blir så forbanna, dette på kvelden da jeg har gått til innkjøp av playstation 3 - og allerede hadde begynt ventingen.

Hva f**n liksom? HVORFOR?! Fokkings Xbox, kan på en måte skjønne det, men pc foran ps3 - DET kan jeg ikke begripe.

Endret av whatsofokkingever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor, jeg gjentar hvorfor, kommer ikke det nyeste splinter cell spillet ut til PS3? Det gjorde fysisk vondt i mitt hjerte etter jeg hadde sett traileren, og ser "coming soon to pc and xbox"...... :cry:

Splinter Cell har jo alltid "vært" playstation? Eller har jeg bare levd i min egen lykkelige verden av third echelon og som sam fishers sjef? *bannskap* jeg blir så forbanna, dette på kvelden da jeg har gått til innkjøp av playstation 3 - og allerede hadde begynt ventingen.

Hva f**n liksom? HVORFOR?! Fokkings Xbox, kan på en måte skjønne det, men pc foran ps3 - DET kan jeg ikke begripe.

8735083[/snapback]

enig

Endret av fanboy
Lenke til kommentar

8735083[/snapback]

Splinter Cell har aldri "vært" playstation. Første spillet kom først på Xbox (1) og var eksklusiv der en periode før den ble portet til andre plattformer (PS2, GC, PC og Mac).

Det er kun ett spill i Splinter cell serien etter det som ikke har vært på Xbox 1/360, og det er Splinter cell : Essentials som kom på PSP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Splinter Cell var, som alle multiplattformspill, best på xbox og DA har jo fortsatt den trenden, og som nenvt første spillet i serien kom med "Only on Xbox"-merket.

Men det har nok ikke noe med hvorfor 5'ern blir 360-eksklusiv.

MS har nok åpent pengeboken, spørsmålet er bare hvor mye. Mest sannsynlig blir det en tidsbegrenset eksklusiv hvor en ps3-versjon kommer ca 6-12 måneder etter. Annonseringen av en ps3-versjon vil nok ikke skje før etter spillet er utgitt på X360. Men det er heller ikke utenkelig at dette er samme greia som med Assassins Creed, og at spillet blir annonsert på ps3 i sommer og kommer samtidig på begge plattformene.

Endret av qoutor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
vet rart at de dumper ps3 fremfor:

3%20Lights_qjgenth.png

8735339[/snapback]

Fanboy, det er slike poster som det der som bidrar til et dårlig humør på forumet, jeg sier dette fordi du gjør dette i flere tråder. Jeg vet ikke om du er klar over det eller ikke, så derfor sier jeg i fra, noe jeg hadde tenkt å gjøre hver gang jeg ser du legger inn en slik post. Greit at du liker playstation-maskinene dine, men er det nødvendig å være så negativt rettet mot konkurrentene? Det er nemlig slike folk alle hater på forumer...

Lenke til kommentar
vet rart at de dumper ps3 fremfor:

3%20Lights_qjgenth.png

8735339[/snapback]

Fanboy, det er slike poster som det der som bidrar til et dårlig humør på forumet, jeg sier dette fordi du gjør dette i flere tråder. Jeg vet ikke om du er klar over det eller ikke, så derfor sier jeg i fra, noe jeg hadde tenkt å gjøre hver gang jeg ser du legger inn en slik post. Greit at du liker playstation-maskinene dine, men er det nødvendig å være så negativt rettet mot konkurrentene? Det er nemlig slike folk alle hater på forumer...

8735438[/snapback]

jeg har redigert bort den orginale posten nå ..

Lenke til kommentar

Takket være the magic of quoting, så vil aldri den forsvinne. Usaklig og ikke veldig smart. Selv om jeg selv har sett en av de der live. Var ikke stort stress. Sendte den inn til reprasjon. Kjøpte ny fra elkjøp, solgte den returnerte boksen til en kamerat og beholdt den nyinkjøpte

Men on topic:

Tror de ditcher PS3 grunnet at de ikke fikk sist spill til å virke så bra. Så istedefor å lage en ny motor som er mer egnet for multiplattform. Så bare forsetter de på den gamle som er designet med hovedvekt på 360 og dens struktur av prosessor og minne. Slik at de kan "spy" ut årlige titler uten for mye stress. Klassisk foretningsmodell av større selskaper. Pluss at det med dette også kan cashe inn litt penger fra microsoft for å holde det "microsoft only".

Lenke til kommentar
Men on topic:

Tror de ditcher PS3 grunnet at de ikke fikk sist spill til å virke så bra. Så istedefor å lage en ny motor som er mer egnet for multiplattform. Så bare forsetter de på den gamle som er designet med hovedvekt på 360 og dens struktur av prosessor og minne. Slik at de kan "spy" ut årlige titler uten for mye stress. Klassisk foretningsmodell av større selskaper. Pluss at det med dette også kan cashe inn litt penger fra microsoft for å holde det "microsoft only".

8735622[/snapback]

Nå er Conviction utviklet av Ubisoft Montreal, mens DA ble utviklet av Ubisoft Shanghai og arbeidet med Conviction startet lenge før DA var utgitt. Dessuten var det vel klart allerede på fjorårets E3 at Conviction (Splinter Cell 5) skulle bli PC/360 eksklusivt, så de som har kjøpt seg en PS3 og begynner å whine nå, burde gjort researchen sin istedet. Tror nok det er sjekkheftet til MS som er årsaken til at det ikke blir multikonsoll.

EDIT: Skriveleif

Endret av DP Rusher
Lenke til kommentar

Grunnen til dette er så enkel at onkel Bill åpna lommeboka såpass mye at Ubisoft fikk nok til lørdagsgodteri de neste tre årene.

Hadde derimot svigerfar Kaz åpna sin lommebok, så hadde denne tråden vært i Microsoft-delen av konsollrommet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Pfah, høres ikke no gøy ut uansett, lenge leve våpena og nightgoggles'ene til Fisher. Selv om det nesten frister bittelitt å kjøpe en 360 bare for å teste ut spillet.

Med en gang spillet ikke er til PS3 er det ikke noe gøy, selv om hele tråden går ut på det at dere vil ha det på PS3 fordi det er gøy :!:

Den setningen din er selvmotsigende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...