Sameboe Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Roger Hansen fra Viasat Kundesuport funker fett den Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Spør som regel om håpløse spørsmål i det uendelige, og til slutt sier jeg at jeg tror nok ikke produktet de selger er noe for meg. Lenke til kommentar
best90 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Jeg jobber selv som telefonselger. Får høre ganske mye intresant i løpet av en uke, alt fra trusler om anmeldelser til folk som klikker mentalt. Men det er bare moro. hehe. Til dere som klager på dårlige selgere. Dere skulle bare vist hva slaks folk de må annsette der jeg jobber. Det er rett og slett jevelig ille. De sliter så med å få nye folk at de bare må ansette alle de får tak i. Endret 21. november 2007 av best90 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Som oftest sier jeg bare at jeg ikke er interessert. Lenke til kommentar
held hofftage Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Haha jeg og bruttern satt og sløva i stua da telefonen ringte, bruttern plukka opp røret og da var det en telefonselger fra norsk folkehjelp som lurte på om vi ville donere et par hundre kroner til fattige barn i et ugga bugga land, og da sa bruttern : "Du, jeg er motstander av det der tullet der, så jeg er ikke interessert..." Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 et par linker som er relevante: http://www.youtube.com/watch?v=45eHfCQIf6w Personlig bruker jeg vel bare å si nei takk. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg blir andri ringt opp av telfonselgere så jeg vet egentlig ikke hva jeg gjør. Men jeg liker å ta sånne undersøkelser, så jeg blir bare glad når de ringer. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Når selgere ringer pleier jeg å være veldig positiv til alt sammen og rett før jeg skal "bestemme meg" sier jeg at jeg må gå fort som faen, og ber de ringe meg tilbake om 1 minutt. Hvis de i det hele tatt ringer lar jeg enten telefonen ligge eller sier at det er feil nummer og at de ikke har kommet til *khaffners's* hjem. så legge på Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hadde selv en opplevelse med en telefonselger fra nettkatalogen.no på jobben. Vi hadde testet katalogtjenesten dems et halvt år og bestemte oss for ikke å fornye den, sendte dem en mail og fikk svar at det var i orden og at abbonementet var sagt opp. Et par dager senere ringer det en forsåvidtvis høflig herre, og samtalen utartet seg noe liknende dette: Selger: God dag mitt navn er ***** og jeg ringer fra Nettkatalogen Meg: Hei Selger: Vi ser at dere har sagt opp abbonementet deres hos oss.. Meg: Ja vi følte at det ikke hadde den helt store effekten Selger: Javel, det var merkelig, *sjekker data*, jeg ser her at forrige uke hadde dere xx treff på xxxx søkeord også xx treff på xxxx søkeord, så det er jo endel som søker etter xxx og xxx og får opp dere i treffene sine Meg: Ja, men vi har ikke merket noen spesiell endring i den perioden vi har prøvd dere nå Selger: Av de som søkte var det faktisk xxx personer som kikket på deres infoside hos oss, er ikke dette en viktig del av markedsføringen deres? Meg: Som sagt så merket vi ingen stor endring i ordrer/besøk på nettsiden i perioden og er derfor ikke interessert i å fornye abbonementet. (begynner å bli litt pissed off nå) Selger: Men er ikke god markedsføring viktig for dere da? Meg: Jo selvfølgelig, men når vi ikke merket noe spesielt til det ser jeg ikke helt poenget. Selger begynner å si noe.. jeg avbryter ham Meg: Nei men nå tror jeg vi bare skal si farvel jeg, for vi er ikke interessert Selger: Nei det tror jeg ikke er noen god ide, det er virkelig et godt produkt dette. Meg: Vi er IKKE interessert, farvel Jeg legger på telefonen, utrolig pissed off og forteller om denne samtalen til de andre på jobben, også ler vi godt:) Dagen etter ringer det igjen, og jeg syntes jeg kjente igjen nummeret, sjekket på gulesider, og joda det var nettkatalogen igjen... jeg tok den ikke og la dem i telefonboka så jeg ser hvem det er neste gang de ringer.. Privat opplever jeg heldigvis ikke mange slike selgere (eller noen i det hele tatt) for det er til å bli gæren av!! Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Jeg er selv telefonselger. Og for det meste selger jeg for tele2, Som en personlig regel så vil jeg ikke selge prakke på en kunde, ett abonnement som de ikke selv vil tjene\spare på. Så om de har det rimelig allerede, så vil jeg ikke røre det tilbudet de allerede har. men om de har ett abonnement som ikke passer til kundens ringemønster, eller att de har ett dyrt abonnement, så skal jeg heller innrømme att jeg presser litt ekstra på, men det er siden jeg vet det att kunden faktisk vil være tjent med og bytte levrandør. senest i dag, så sparte jeg over 5400kr i året for en kunde. han hadde to fri 120 abonnement fra telenor. med en månedlig avgift på 229kr, og en minuttpris fra 0.79 til 1.09kr. riktignok følger det med med 120 gratis minutter, men om du deler minuttene du får, på den månedlige avgiften. så ender du opp med en minuttpris på 1.90kr i minuttet... det jeg tilbydde han da, var ett Champion abonnoment, som koster o kr i måneden, og en minuttpris på 39 øre. leste også en plass (uten att jeg har noen kilder her og nå) att 80% av dagens telefonkunder har ett for dyrt abonnoment, så du kan faktisk spare på og sette deg ned noen minutter, og faktisk høre på hva selgeren i den andre enden faktisk har og si Endret 21. november 2007 av Espen pai Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Er selv telefonselger. Og si vent litt og så bare gå virker ikke. Da får jeg bare pause på noen min, har på meg Headset uansett. Så da snakker jeg litt med mine kolleger. Trykker så klart på mute tilfelle tullingen hører på allikevel Også ringer jeg opp igjen senere. De som bare legger på og sier masse tull blir alltid ringt opp igjen. Hvis du ikke vil bli ringt opp igjen så si høflig: Ikke kontakt meg mer. Da lagrer jeg nummeret i kategorien ikke ring hit. Er du derimot frekk lagrer jeg nummeret som ring hit igjen. Jeg er alltid høflig sånn får man salg ikkesant, men jeg koser meg med alle de som prøver å "lure" selgere. Har mange historier på de som har prøvd sånt. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg brøler alt jeg kan og legger på. Ringer de igjen, gjør jeg akkurat det samme. Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg brøler alt jeg kan og legger på. Ringer de igjen, gjør jeg akkurat det samme. haha sånne som deg gjøre dagen min morsom Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg brøler alt jeg kan og legger på. Ringer de igjen, gjør jeg akkurat det samme. haha sånne som deg gjøre dagen min morsom Takk skal du ha! Det er bra noen tar det med humor! Det er ikke at jeg er sinna eller noe slik altså. Synes bare det er så deilig å vræle alt jeg kan i telefonen. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 "Silence!! I kill you!!" Haha, burde prøve den engang. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) den gang jeg var telefon selger(2 år siden) fikk vi ikke lov av lederne å legge på før vi hadde fått minimum 3 nei. dette medførte selvsagt mange hissige personer. hvis vi ikke fikk nok kjeft av kunden fulgte lederne opp og kompenserte for "tapet", morro gitt. solgte for sjømannskirka, krybbedød osv. Endret 25. november 2007 av Sangesland Lenke til kommentar
FourAces Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hvis jeg ikke er interessert sier jeg enkelt og greit: "Nei takk, jeg er ikke interessert." Vanskeligere er det ikke Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 den gang jeg var telefon selger(2 år siden) fikk vi ikke lov av lederne å legge på før vi hadde fått minimum 3 nei.dette medførte selvsagt mange hissige personer. hvis vi ikke fikk nok kjeft av kunden fulgte lederne opp og kompenserte for "tapet", morro gitt. solgte for sjømannskirka, krybbedød osv. Haha, sjømannskirka ringte meg i forgårs.. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 "mhm. ja meget interrresant. gidder du forresten ta med deg produktet ditt og trekke det ned i dass? " Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hadde vaert morsomt aa proevd rollespill eller noe med telefonselgere. Kanskje spillrelatert snakk? Telefonselger: "Hei, vil du kjoepe blablabla..." Svare: "Blackslash begins to cast Silence. Telefonselger is afflicted by silence" Ogsaa ta samtalen derfra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå