Gå til innhold

Hva sier man til telefonselgere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg jobber selv som telefonselger. Får høre ganske mye intresant i løpet av en uke, alt fra trusler om anmeldelser til folk som klikker mentalt. Men det er bare moro. hehe.

Til dere som klager på dårlige selgere. Dere skulle bare vist hva slaks folk de må annsette der jeg jobber. Det er rett og slett jevelig ille. De sliter så med å få nye folk at de bare må ansette alle de får tak i.

Endret av best90
Lenke til kommentar

Haha jeg og bruttern satt og sløva i stua da telefonen ringte, bruttern plukka opp røret og da var det en telefonselger fra norsk folkehjelp som lurte på om vi ville donere et par hundre kroner til fattige barn i et ugga bugga land, og da sa bruttern :

"Du, jeg er motstander av det der tullet der, så jeg er ikke interessert..."

Lenke til kommentar

Når selgere ringer pleier jeg å være veldig positiv til alt sammen og rett før jeg skal "bestemme meg" sier jeg at jeg må gå fort som faen, og ber de ringe meg tilbake om 1 minutt. Hvis de i det hele tatt ringer lar jeg enten telefonen ligge eller sier at det er feil nummer og at de ikke har kommet til *khaffners's* hjem. så legge på :)

Lenke til kommentar

Hadde selv en opplevelse med en telefonselger fra nettkatalogen.no på jobben.

Vi hadde testet katalogtjenesten dems et halvt år og bestemte oss for ikke å fornye den, sendte dem en mail og fikk svar at det var i orden og at abbonementet var sagt opp.

Et par dager senere ringer det en forsåvidtvis høflig herre, og samtalen utartet seg noe liknende dette:

Selger: God dag mitt navn er ***** og jeg ringer fra Nettkatalogen

Meg: Hei

Selger: Vi ser at dere har sagt opp abbonementet deres hos oss..

Meg: Ja vi følte at det ikke hadde den helt store effekten

Selger: Javel, det var merkelig, *sjekker data*, jeg ser her at forrige uke hadde dere xx treff på xxxx søkeord også xx treff på xxxx søkeord, så det er jo endel som søker etter xxx og xxx og får opp dere i treffene sine

Meg: Ja, men vi har ikke merket noen spesiell endring i den perioden vi har prøvd dere nå

Selger: Av de som søkte var det faktisk xxx personer som kikket på deres infoside hos oss, er ikke dette en viktig del av markedsføringen deres?

Meg: Som sagt så merket vi ingen stor endring i ordrer/besøk på nettsiden i perioden og er derfor ikke interessert i å fornye abbonementet. (begynner å bli litt pissed off nå)

Selger: Men er ikke god markedsføring viktig for dere da?

Meg: Jo selvfølgelig, men når vi ikke merket noe spesielt til det ser jeg ikke helt poenget.

Selger begynner å si noe.. jeg avbryter ham

Meg: Nei men nå tror jeg vi bare skal si farvel jeg, for vi er ikke interessert

Selger: Nei det tror jeg ikke er noen god ide, det er virkelig et godt produkt dette.

Meg: Vi er IKKE interessert, farvel

Jeg legger på telefonen, utrolig pissed off og forteller om denne samtalen til de andre på jobben, også ler vi godt:)

Dagen etter ringer det igjen, og jeg syntes jeg kjente igjen nummeret, sjekket på gulesider, og joda det var nettkatalogen igjen... jeg tok den ikke og la dem i telefonboka så jeg ser hvem det er neste gang de ringer..

Privat opplever jeg heldigvis ikke mange slike selgere (eller noen i det hele tatt) for det er til å bli gæren av!!

Lenke til kommentar

Jeg er selv telefonselger. Og for det meste selger jeg for tele2, Som en personlig regel så vil jeg ikke selge prakke på en kunde, ett abonnement som de ikke selv vil tjene\spare på. Så om de har det rimelig allerede, så vil jeg ikke røre det tilbudet de allerede har. men om de har ett abonnement som ikke passer til kundens ringemønster, eller att de har ett dyrt abonnement, så skal jeg heller innrømme att jeg presser litt ekstra på, men det er siden jeg vet det att kunden faktisk vil være tjent med og bytte levrandør.

senest i dag, så sparte jeg over 5400kr i året for en kunde. han hadde to fri 120 abonnement fra telenor. med en månedlig avgift på 229kr, og en minuttpris fra 0.79 til 1.09kr. riktignok følger det med med 120 gratis minutter, men om du deler minuttene du får, på den månedlige avgiften. så ender du opp med en minuttpris på 1.90kr i minuttet...

det jeg tilbydde han da, var ett Champion abonnoment, som koster o kr i måneden, og en minuttpris på 39 øre.

leste også en plass (uten att jeg har noen kilder her og nå) att 80% av dagens telefonkunder har ett for dyrt abonnoment, så du kan faktisk spare på og sette deg ned noen minutter, og faktisk høre på hva selgeren i den andre enden faktisk har og si :)

Endret av Espen pai
Lenke til kommentar

Er selv telefonselger.

Og si vent litt og så bare gå virker ikke. Da får jeg bare pause på noen min, har på meg Headset uansett. Så da snakker jeg litt med mine kolleger. Trykker så klart på mute tilfelle tullingen hører på allikevel

Også ringer jeg opp igjen senere.

De som bare legger på og sier masse tull blir alltid ringt opp igjen.

Hvis du ikke vil bli ringt opp igjen så si høflig: Ikke kontakt meg mer.

Da lagrer jeg nummeret i kategorien ikke ring hit.

Er du derimot frekk lagrer jeg nummeret som ring hit igjen.

Jeg er alltid høflig sånn får man salg ikkesant, men jeg koser meg med alle de som prøver å "lure" selgere.

Har mange historier på de som har prøvd sånt.

Lenke til kommentar
Jeg brøler alt jeg kan og legger på. Ringer de igjen, gjør jeg akkurat det samme.

haha sånne som deg gjøre dagen min morsom

Takk skal du ha!

Det er bra noen tar det med humor! :) Det er ikke at jeg er sinna eller noe slik altså. Synes bare det er så deilig å vræle alt jeg kan i telefonen.

Lenke til kommentar

den gang jeg var telefon selger(2 år siden) fikk vi ikke lov av lederne å legge på før vi hadde fått minimum 3 nei.

dette medførte selvsagt mange hissige personer.

hvis vi ikke fikk nok kjeft av kunden fulgte lederne opp og kompenserte for "tapet", morro gitt.

solgte for sjømannskirka, krybbedød osv.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
den gang jeg var telefon selger(2 år siden) fikk vi ikke lov av lederne å legge på før vi hadde fått minimum 3 nei.

dette medførte selvsagt mange hissige personer.

hvis vi ikke fikk nok kjeft av kunden fulgte lederne opp og kompenserte for "tapet", morro gitt.

solgte for sjømannskirka, krybbedød osv.

Haha, sjømannskirka ringte meg i forgårs.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...