Gå til innhold

Hva sier man til telefonselgere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

satt på bussen en gang og hadde en halvtime til jeg skulle av.

ble da oppringt for tredje gang den uken av samme selskap som skulle gi meg tre gratis bøker hvis jeg ble med i bokklubben deres.

tror jeg klarte å holde selgeren på linjen i 20 minutter mens jeg spurte og grov om de forskjellige titlene jeg kunne få gratis. tilslutt la han på. koste meg jeg, og bussturen ble ikke så langtekkelig :)

Lenke til kommentar
Man sier; Hei, neitakk, har ikke tid. Ha en fin dag.

De gjør jo bare jobben sin. Vær grei :)

8893726[/snapback]

Enig med deg. Selv om jeg ikke liker dem i det hele tatt.

For dere som vil fjere i røret. Så har dere noe å tenke på de neste gangene dere snak snakke i telefon. Motbydelig.

Lenke til kommentar

Har selv jobbet som telefonselger, så vet hvor jævlig det er å bli møtt med sure kommentare og "festligheter". Prøver å være hyggelig mot telefonselgere og gjerne slå av en prat. Jeg synes i alle fall det var kjempekos å slå av en prat da jeg var selger, trengte litt variasjon fra alle de sure folkene jeg ellers snakket med. :p

Lenke til kommentar

Vil jo bare si til trådstarter at NorStat er ikke telefonselgere, men telefonintervjuere (BIG DIFFRENCE) Jobber selv som telefonintervjuer, og det jeg liker at folk sier hvis de ikke er intressert er:

Intervjuer: "Hei, mit navn er bla, bl, bla. Jeg ringer fra bla, bla, bla. Har du tid til å være med på en undersøkelse om...."

Person: "Hei, jeg er ikke intressert i å være med på en undersøkelse."

Intervjuer: "Da beklager jeg forstyrrelsen, ha en fin dag."

At folk skriker og banner, eller finner på unnskyldninger er jo bare teit og dumt for oss som obber med dette. Er jo ikke en plikt å svare på disse undersøkelsene, og utvalget er jo tilfeldig.

Telefonselgere derimot, de kan man være litt frekk med hvis de er påtrengende. De får jo mer penger hvis de faktisk får solgt noe, vi intervjuere får ikke mer penger for hvert intervju. Er her bare for å få statistikk til dette landet.

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere jobbet med telefonsalg, og vil ikke anbefale å bare legge på. For på jobben fikk vi beskjed om at hvis vi ikke fikk presentert det vi skulle selge, skulle vi skippe samtalen (dvs. at du blir lagt på en liste som de ringer deg opp igjenn på, helt til du svarer og har takket pent nei)

så mitt råd er å vente til de har presentert produktet og takke pent nei. Alle jeg jobbet med i tilleg til meg selv, skippet folk som la på, eller var frekke. ;)

(Selv hater jeg å bli ringt opp av telefonselgere :D )

Endret av Prectorex
Lenke til kommentar
Har selv jobbet som telefonselger, så vet hvor jævlig det er å bli møtt med sure kommentare og "festligheter". Prøver å være hyggelig mot telefonselgere og gjerne slå av en prat. Jeg synes i alle fall det var kjempekos å slå av en prat da jeg var selger, trengte litt variasjon fra alle de sure folkene jeg ellers snakket med. :p

8924840[/snapback]

Selv synes jeg de sureste folka er helt ok å snakke med. De er så morsomme og hissige. Det er faktisk mye morsommere å snakke med hissigpropper enn folk som bare nei. Festligheter er jo morsomt, det er faktisk overaskende få folk som kommer med tøys på telefonen, men de få gangene det skjer er det jo en artig variasjon. Det eneste som er kjipt er de få som får deg til å tro at du skal få et salg, men så får du det ikke likevel. Alt annet er helt greit.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har ikke noe imot telefonselgere, men har mine grunner for at jeg ikke liker dem heller. Hver gang jeg er å besøker faren min så ringer en telefonselger.

En gang ble jeg ringt opp av netcom. De skulle ha tak i min bror siden abonnementet mitt står oppført på han. Jeg ga bedskjed om dette og la på. Jeg ble ringt 4 ganger til av samme mannen etter han hadde fått denne opplysningen, men det værste var tidspunktene. Dette gikk over en helg og han ringte alltid mellom 8-11, noe som var fryktelig irriterende siden jeg sov på den tiden av døgnet.

Lenke til kommentar

fikk en selger på mobilen her om dagen

som ville selge meg telehor abnoment selv om jeg er kunde hor telehor og bindt til mobilen

endete egentlig mer med

De: Hei vi ringer fra telenor.

Meg: ja fortsett.

De: vi lurer på om du vil ha Djuice abnoment hos oss.

Meg: å ja. hadde

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar

Jeg har vært telefon selger selv, så jeg vet hvor lite vi bryr oss om folk som kødder med oss :p

Det var en gang noen som skulle ha tak i mamma, hun satt rett ved siden av meg, så sa jeg, nei mamma er død hun, og lang trevåt historie om hva som hadde skjedd, så kikka mamma forbauset på etterpå og sa "Jeg visste ikke at du var så flink til å lyve?"

:whistle:

Og så er det veldig gøy å late som du har et handikap når de ringer, det er utrolig hvor ivrige noen mennesker er på å selge unyttige ting til noen med downs, og hvor fantastisk tålmodige og hyggelig de er med noen som stammer og bruker 4 minutt på å si 1 ord, så det er noen gode sjeler der ute :)

Endret av Den store P
Lenke til kommentar

Det her er meg ved tlf. salg. Sitter som regel å gamer så har dårlig tid i tlf.

Dame som hører digg ut fra oslo selg fhm.

Meg: halo

Hun: hei jeg kommer fra XXX å selger FHM til en fantastisk pris

Meg: eh ikke interessert (ville spille)

HUn: Jo du får 3 blad for 1 i pris ( digg stemme)

Meg: hmm

Hun: Det er jo skikkelig kult da lizm, mye bra damer og stuff

Meg: Ok da bare sen d få gang, snakkes

Å en annen barberhøvel selger. da satt jeg også å gama.

Han: Halo, jeg vil gi deg verdens beste høvel for bare 79 kr

Meg: jeg har høvel

Han: men ikke som denne, denne har xxxx og xxxx

Meg: Ok bare send, få heim

Det er meg når jeg vil tilbake til spillet, istedet for å legge på sier jeg bare ok send i vei, LOL

BTW: crappy høvel

Det beste du kan si ved tlf. selgere så selger mobil abonnoment er jeg har bindingstid =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...