Gå til innhold

Hva sier man til telefonselgere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meg

- Yo, Spiffers her.

Selger

- Hei, jeg ringer fra...

m

- Åh, så fint du ringer. Jeg har prøvd å få tak i deg en stund nå.

s

- Huh?!?

m

- Ja, du ser det at dama mi har slått opp, og jeg er skikkelig nedfor.

s

- Jaha?

m

- Ja, det er ikke enkelt. Jeg savner henne så fryktelig mye *vrææælbuuhuuu*

s

- *dutt dutt dutt dutt*

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kanskje han bare bruker 'spiffers' som et eksempel? Slik at han ikke oppgir sitt ordentlige navn.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Om det er spørreundersøkelser spør jeg som regel om hva jeg tjener på å svare dem. Pippip Eller så sier jeg at jeg er alene hjemme og mørkredd og sier at det var flott at de ringte og spør om de kan komme opp å holde meg i hånden til jeg er normal igjen og kanskje jeg gidder å svare.

Lenke til kommentar

Jeg er selv telefonselger. Det er ikke noe jeg har tenkt til å fortsette med, men har det som deltidsjobb ved siden av studiene. Var ganske skeptisk da jeg begynte men ble ironisk nok solgt inn av en vennine som er sjef der. Jeg synes jobben faktisk er veldig grei. Tjente rundt 170 kr timen ved forrige lønning og jeg er fortsatt ganske ny i jobben.

 

Når det gjelder folk som kødder på telefonen er det faktisk bare gøy. Det er mye gøyere med folk som sier noe tull, enn folk som bare sier nei, eller legger på. Det er også mye gøyere å få skikkelig sinna folk, enn middels sinna folk, for det er litt variasjon og det er bare morsomt det også.

 

Vi kødder forøvrig en del med kundene selv, skriver lapper til hverandre med setninger som vi "må" si på telefonen. Forrige gang sa en kollega følgende:

"Så da blir det bare 399 kr for 3 mnd med budstikka! Og det er jo bedre enn crack på en varm sommerdag, ikke sant?

Kunden: WTF?

Kollega: Ehh, det er vel gøttere en prim det?

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Jeg hadde aldri registrert mobilen min mot telefonselgere. Da får jeg ikke sjansen til å si "vent litt" og legge mobilen tilbake. Artig å komme tilbake en halvtime senere og sjekket hvor lang forrige samtale var.

8801826[/snapback]

Ingen selgere tror at du kommer tilbake, hvis samtalen har vært lang så er det bare fordi de slacker på jobben.

Lenke til kommentar
Jeg hadde aldri registrert mobilen min mot telefonselgere. Da får jeg ikke sjansen til å si "vent litt" og legge mobilen tilbake. Artig å komme tilbake en halvtime senere og sjekket hvor lang forrige samtale var.

8801826[/snapback]

Ingen selgere tror at du kommer tilbake, hvis samtalen har vært lang så er det bare fordi de slacker på jobben.

8817459[/snapback]

Damn. Hva funker? Når føler du deg virkelig eid?

Lenke til kommentar

Selger - "Hei, jeg kommer fra bla bla og vil gjerne selge det bla bla

 

Meg - "Ja faen, det er jeg sinnsykt intressert i og kjøpe av deg, men nå begynner trådløse telefonen og bli tom for strøm, så hvis du ringer opp igjen om 10 min så kan vi prate videre da?"

 

Selger - "Ja, det gjør jeg veittu, da prates vi om 10 min"

 

10 min senere...

 

Telefonen ringer *ignore*

Lenke til kommentar

Hvis jeg faktisk gidder holder jeg på helt til det kommer til punktet hvor samtalen skal taes opp, eller h*n begynner å spørre om personalie. Ville normalt ikke vært drittsekk, men når jeg faktisk har reservert meg mot det ser jeg ikke no galt i å gjøre det. ( PS: Har selv desverre jobbet som telefonselger en gang i tia )

 

Men, må gi kudos til en selger for en eller annen medisin med et merkelig navn. Sa rett ut at jeg ikke var interesert, og endte da med å prate om alt mulig annet fra hvordan det gikk med Vålerenga til hva hun skulle senere i livet, lurte på hvorfor i all verden hun jobba som telefonselger :p

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Jeg hadde aldri registrert mobilen min mot telefonselgere. Da får jeg ikke sjansen til å si "vent litt" og legge mobilen tilbake. Artig å komme tilbake en halvtime senere og sjekket hvor lang forrige samtale var.

8801826[/snapback]

Ingen selgere tror at du kommer tilbake, hvis samtalen har vært lang så er det bare fordi de slacker på jobben.

8817459[/snapback]

Damn. Hva funker? Når føler du deg virkelig eid?

8817470[/snapback]

Tja ingen sinna ting fungerer for det er som sagt bare gøy. Halvsure folk er kjedelige for det er mange av dem, men føler meg ikke eid, bare å gå til neste liksom og det skjer så ofte at jeg ikke føler meg eid. Det kjipeste er vel å ha en samtale der man føler ting går bra fra starten av: kundene virker interesserte, kosepraten i starten fungerer etc., man gjør en god produktpresentasjon og closer hardt og konsist med gode gamle "Da setter jeg deg opp på den så har du avisa om 3-4 virkedager". Så sier de nei, og jeg klarer ikke få dem tilbake. Eller de sier de ikke er over 18, selv om de har ganske grov stemme.

 

Så hvis du vil eie selgere, så må du først tease mye. Virke interessert, holde på lenge, komme med innvendinger som selgeren kanskje løser, og til slutt si nei. Ingenting som er kjipere å ikke få til et salg, hvis man tror at man skal få det. Det er jo tross alt snakk om 200 kr i provisjon for et helårsabonoment der jeg jobber, så det er kjipt.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...