Gå til innhold

Hva sier man til telefonselgere?


Anbefalte innlegg

Spørreundersøkelser svarer jeg på om jeg har tid, mens selgere får en hyggelig "Nei takk. Ha en god dag videre"

8795547[/snapback]

Det er bra. Jeg blir litt små irritert på alle som slenger dritt til telefonselgerne. Greit, det er til tider irriterende å bli oppringt slik, men det er mennesker med følelser som jobber for å tjene penger til livets opphold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En gang da en ringte så svarte jeg bare "nei" åsså sa han "kan du bare si nei?" da sa jeg ivrrig"Ja!" da begynte han "haha der dret du, så  sinnsykt pwned" så vi satt og snakket om Cs :) No shit ;)

8798881[/snapback]

Tuller du?

 

Litt av en opplevelse :p

Lenke til kommentar

Ring ring ring!

 

Hallo?

 

Hei, jeg er fra etellerannet firma AS. Har en person i husstanden som er over 15 år tid til å ta en spørreundersøkelse i ca. 15 minutter.

 

Hvorfor det?

 

...

 

Hvorfor det?

 

...

 

Hvorfor det? og så legger du på! :innocent:

 

Trikset er å spørre hvorfor i det uendelige :p

Lenke til kommentar

Samtale mellom meg og en telefon selger:

*ring ring*

meg: hallo?

hun: hei jeg ringer fra blablabal....

meg: ok

Hun: dette produktet er blalba bal i ca 5 min

Meg: ok

Hun: kunne du være inntresert i å prøve dette produktet i en måned bla bloa bla...

Meg: å ja, men jeg er ikke over 18 jeg

Hun: åja. *faens dritt unge*

meg hade

 

 

 

En annen gang rinfte det en og spurte om moren min var hjemme.

Så tok jeg å ropte alt jeg kunne inn i telefonrøret MAMMA!!?!

nei hun er ikke her, tlf.selgeren begynte faktisk å le :wee:

og 1 minutt senere ringte en annen fra det samme stedet så gjore jeg det samme :D

Lenke til kommentar

Dette har jeg minimalt med problemer med.

 

Vi har reservert oss mot telefonsalg privat. Det er faktisk meget effektivt. En og annen telefon får vi fremdeles, men når jeg da sier vi har reservert oss ber de alltid om unnskyldning og gir seg. Enkelt og greit.

 

Men så har jeg et nummer som er registrert på firmaet også, og der ringer det en del. Da sier jeg pent og høflig at "Nei, jeg er desverre ikke interessert." 80-90% tar hintet.

 

Så er det noen som må prøve litt til. Da sier jeg som følger: "Vi må gjerne prate sammen, men jeg antar at du jobber på provisjon og da vil du kanskje heller snakke med noen som muligens kommer til å kjøpe."

 

Er det til et veldedig formål sier jeg som sant er at vi har valgt de sakene vi vil støtte, og at alle andre får nei, uansett hvor viktig og edelt formålet er. Det er rett og slett for å slippe å vurdere ulike gode formål opp mot hverandre.

 

Spørreundersøkelser sier jeg stort sett ja til om jeg har tid. Men jeg spør gjerne om hva emnet er først.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Forstår ikke poenget med og være uhøflig med telefonselgere.

Som sagt, så jobber de faktisk for å tjene penger ikke for å plage deg.

 

Jeg blir med på spørreundersøkelser om jeg har tid, har jeg ikke tid eller ikke er intressert så sier jeg bare enkelt og greit i fra!

 

Og det burde alle gjøre.

Lenke til kommentar

"Sir/frue, du begår et lovbrudd ved å ringe dette nummeret, da det har vært reservert mot telefonsalg siden tidenes morgen. Vennligst la meg snakke med din sjef/teamleder".

 

Rundt 85 % legger på i stedet...

 

Mobilen har jeg minimalt problemer med, selvom den er registrert på firma. Alle som har ringt meg på mobil, tror jeg stort sett har vært fordi jeg har oppgitt nummeret mitt litt ofte.. PCworld... Men generelt intet problem.

Lenke til kommentar

Selger: "Hei, er du intressert i *blablabla*"

Jeg: "Tja, kanskje det..

Samtalen går deretter over i en monolog i selgers favør, hvor han preiker i hytt og gevær hvor mye man kan spare etc.

Til slutt spør han hva kredittkortnummeret mitt er, og da avslutter jeg med:

"Beklager, er ikke gammel nok til å ha kredittkort, sneiks"

 

En annen gang ringte folk fra et eller annet selskap og skulle selge meg en mobil:

 

"Hei, er du interresert i å kjøpe en *xxx* telefon?"

"Neitakk, har en bra telefon fra før"

"Men denne har både kamera og fargeskjerm" - Dette fortsatte han med, og skulle overtale meg til å kjøpe den.

Endte opp med at han skjønte at min telefon var bedre enn den han solgte. Da ble han litt paff :wee:

 

Men, som regel, når det ringer en selger av noe slag går det noe sånt:

"Hei vil du kjøpe *blablabla*"

"Nei takk, det går bra"*legg på*

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor slike tråder som denne i det hele tatt blir opprettet? Er det så forbanna morsomt å gjøre narr av oss telefonselgere?

 

Jeg blir kjeftet på hver dag, jeg får beskjed om hvor teit jeg som person er, og hvor inkompetent jeg er, som ikke sjekker Brønnøysundregisteret selv.

 

På tirsdag hadde jeg en samtale som gikk slik:

 

"Hallo?"

- Ja god dag, jeg heter <xxx> og ringer fra <xxxx> og vil gjerne tilby deg en gratis prøveboks med Omega 3, uten porto.

*hovent stemmeleie*"Hva? Skal du tigge penger? Forstår du ikke norsk kanskje? Jeg er reservert mot rasshøl som deg." *klikk*

 

Det er så utrolig unødvendig og sårende. Jeg gjør jobben som jeg blir satt til, det er alt. Jeg er alltid hyggelig og høflig, og jeg blir veldig opprørt over en slik holdning ovenfor min yrkesgruppe.

 

Skal man si stygge ord til Jehovas Vitner også, fordi de er uheldige med timingen? Hva med Frelsesarmeen? Alle andre som er uheldige og kontakter deg når det ikke passer?

 

Jeg er et menneske også, og jeg vil gjerne at du skal være like hyggelig mot meg som jeg er hyggelig mot deg. Det koster så lite, men betyr så mye.

Lenke til kommentar
snip

 

hahaha!!

 

Men tilbake til topic;

Jeg jobbet som telefonselger for et par år siden. Er mange samtaler jeg ikke glemmer, og som jeg har ledd av i årene som gikk.. Så og si hver gang jeg jobbet satt vi på røykerommet og lo av folk som ble sure, eller folk som hadde dårlige unnskyldninger (jeg sier ikke dette for og nedverdige telefonselgerne mer, men i håp om at det vi utvikle et annet synspunkt i denne saken) :p

 

Men den dag i dag synes jeg hverken synd på dem, eller føler med dem. De jobber i en jobb hvor 75% er svada og useriøsitet. Tilbudene er alltid for gode til og være sanne, men ender med at de porterer telefon nr ditt videre til andre telefonselger-selskaper :p Personlig sier jeg en haug viss-vass i telefonen bare for og more meg selv når de ringer :p

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor slike tråder som denne i det hele tatt blir opprettet? Er det så forbanna morsomt å gjøre narr av oss telefonselgere?

8802063[/snapback]

Det korte svaret er ja. Det er mye moro man kan gjøre, det er mange triks man kan prøve ut for å irritere og fordi dere ringer oss får vi ikke dårlig samvittighet. Å kødderinge er barnslig, da ringer man opp tilfeldige og plager dem. Forskjellen er at du får betalt for det, og da er det moro å kødde med deg.

 

Det er så utrolig unødvendig og sårende. Jeg gjør jobben som jeg blir satt til, det er alt. Jeg er alltid hyggelig og høflig, og jeg blir veldig opprørt over en slik holdning ovenfor min yrkesgruppe.

Det er et yrke som består av å ringe folk som ikke har registrert seg imot det (og noen ganger har de det) og spørre om de vil ha jallaprodukter. Du er telefonens svar på spam. Vi blir aldri bedt om å respektere spammere.

 

Skal man si stygge ord til Jehovas Vitner også, fordi de er uheldige med timingen? Hva med Frelsesarmeen? Alle andre som er uheldige og kontakter deg når det ikke passer?

Hadde Jehovas Vitner ringt meg, så hadde de blitt behandlet som telefonselgere. Hadde frelsesarmeen forsøkt å selge meg noe, og ikke vært en organisasjon som redder liv verden over, så hadde de også fått høre det.

 

Jeg er et menneske også, og jeg vil gjerne at du skal være like hyggelig mot meg som jeg er hyggelig mot deg. Det koster så lite, men betyr så mye.

8802063[/snapback]

Jeg har selv vært telefonselger, så jeg forstår deg så godt. Derfor jeg sluttet. Jeg innså at problemet lå hos meg, som spammet, og ikke hos mottakeren av uønskete telefonsamtaler.

Lenke til kommentar
Vist det er en selger som skal f.eks selge deg sokker så kan du bare si sånn her at det er du som har ringt opp denne personen for å selge den personen sokker :p

8801553[/snapback]

'hum er jeg den eneste som sier dette?? hæ? den skjønte ikke jeg

8801708[/snapback]

 

 

Vist du blir oppringt av en selger så starter du et skuespill hvor du later som at det var du som ringte opp selgeren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...