Gå til innhold

Hva sier man til telefonselgere?


Anbefalte innlegg

Personlig syntes jeg man bare kan si nei takk. Er tross alt folk som gjør jobben sin, for å tjene penger. Gjerne yngre folk som ikke har all verdens utdanning og muligheter til andre jobber.

 

Likevel, enig i at det ikke akkurat er noe å rope hurra for når en blir oppringt av telefonselgere.

8735189[/snapback]

 

men så er det de som ringer kl 10 på lørdags kvelden også da og ødelegger hele kvelden for deg liksom

8735370[/snapback]

 

 

Hele kvelden? Får da være grenser hvor langsint du skal være på telefonselgere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørreundersøkelser svarer jeg på om jeg har tid, mens selgere får en hyggelig "Nei takk. Ha en god dag videre"

8795547[/snapback]

Jeg å.

Du lærer det så inderlig godt når du har jobbet med telefon salg, og telefonintervjuing. Du vet akkurat hvordan det er å sitte i telefonen, og ringe til masse sinte folk. Og da er det fint med noen høflige innimellom :)

 

En gang satt jeg og pratet skit med en som ringte og skulle selge meg noe. pratet vel i rundt et kvarter :p

Ellers en jeg jobbet med som telefonselger, ringte til en kar, og vil du kjøpe bla bla bla... og etter litt snakking, så fikk kompisen min telefon nummeret hans, og skulle ringe opp igjen angående en bil :p

 

Er jo også en fin jobb for studenter som trenger penger på en enkel måte, mens man kan studere ved siden av.

Lenke til kommentar

Det ringer stadig noen sånne nisser :p

 

Hvis han/hun spør om en fra husstanden som er over 15 år er hjemme så sier jeg bare at det ikke er noen hjemme og legger på.

Hvis Mor spør hvem det var, så sier jeg at det var en kompis som ville at jeg skulle komme på msn :tease:

Endret av SirChris
Lenke til kommentar

1) Ble ringt opp av ei som gikk i klassen min som jobbet som telefonselger. Prata vel ca. 20 minutter før hu måtte tilbake til jobben. Kjøpte ingenting.

 

2) Hvorfor ringer telefonselgere ALLTID midt under middagen min? Slår faktisk aldri feil. Hvis de har planer om å selge burde de vel forsøke å ringe til tider hvor folk 1) er mette og dermed litt enkle å ha med å gjøre 2) Unngå både før og under middagen da jeg personlig er ganske gretten da jeg er sulten og enda mer gretten når jeg blir forstyrra mens jeg spiser.

Lenke til kommentar

En gang telefonen ringte med skjult nummer svarte jeg, bare på tull: "Ja hallo, du har kommet til "Kjekk & Grei A/S". Det viste seg å være en selger, som svarte tilbake: "Å, beklager er dette et firmanummer? Trodde det var en privattelefon, jeg. Ja, beklager, da skal jeg ikke forstyrre mer."

 

En annen gnag det ringte svarte jeg med "YO!", ganske høyt. Det var stille i et par sekunder, før en dame sa: "Ehhh... Hallo?? Dette er fra (et eller annet fima). Er du interessert i å kjøpe... osv.". Jeg gjorde det enkelt, og bare la på.

Lenke til kommentar

Hadde en som ringte og tilbød meg veldig mye Omega 3 produkter. Og jeg var heldig som hadde muligheten til dette for det var så sinnsykt bra. Tok den vanlige løsningen som er å si:

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

Er litt usikker jeg

Ja

Ja

Ja

Ja

Nei jeg er ikke interessert jeg. Hadem.

 

Da tok jeg et par minutter fra deres liv :devil:

Lenke til kommentar
Hadde en som ringte og tilbød meg veldig mye Omega 3 produkter. Og jeg var heldig som hadde muligheten til dette for det var så sinnsykt bra. Tok den vanlige løsningen som er å si:

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

Er litt usikker jeg

Ja

Ja

Ja

Ja

Nei jeg er ikke interessert jeg.  Hadem.

 

Da tok jeg et par minutter fra deres liv :devil:

8797677[/snapback]

Kommer ann på hva jeg alternativt kunne fyllt tiden med. Hadde jeg hatt noe viktig å gjøre så hadde jeg sagt et par fine ord og slengt på, men når man kjeder seg så skjer ting:D

Lenke til kommentar
2) Hvorfor ringer telefonselgere ALLTID midt under middagen min? Slår faktisk aldri feil. Hvis de har planer om å selge burde de vel forsøke å ringe til tider hvor folk 1) er mette og dermed litt enkle å ha med å gjøre 2) Unngå både før og under middagen da jeg personlig er ganske gretten da jeg er sulten og enda mer gretten når jeg blir forstyrra mens jeg spiser.

8795912[/snapback]

Folk kommer hjem til forskjellige tider og spiser til forskjellige tider. Hjemme her spiser vi middag sånn kl.7-8 mens besteforeldrene mine som ikke jobber spiser kl.3. Kan jo umulig tilpasse det.

Lenke til kommentar
Jeg sier høflig at jeg ikke ønsker å delta på noen undersøkelse eller ønsker å kjøpe noe jeg. Det er tross alt mennesker som tjener til livets opphold som sitter og ringer rundt slik.

8735410[/snapback]

Hvis jeg hadde blitt ansatt i å bare irritere deg og det var den eneste jobben min. Hadde du vært høflig mot meg da?

Lenke til kommentar
Han: Hei, jeg ringer fra NorStat og vil gjerne spørre deg eller en i husstanden din som røyker om...

Meg: Sorry du, har ikke tid akkurat nå. Kan jeg ringe deg tilbake?

H: Eh... jeg kan skrive deg på en liste, så ringer vi ved en senere anledning?

M: Nei jeg ringer deg. Hva er telefonnummeret ditt?

H: Eh.. uhm.. mener du her på jobb?

M: Nei mobilnummeret

H: Det kan jeg desverre ikke gi deg, men vi kan ringe deg tilbake senere

M: Hvorfor ikke? Er du redd for å bli oppringt hele veien til alle døgnets tider?

H: Neida, jeg blir oppringt masse jeg! Men da sier jeg bare nei

M: Så du synes det er best å bare si nei til sånne telefoner?

H: Ehm... nei, jo, bare når det er telefonsalg da. Når det er spørreundersøkelser svarer jeg alltid!

M: mmmmhm ikke sant

H: Og hvis jeg ikke vil, sier jeg bare høflig neitakk, det synes jeg man bør gjøre

M: OK, da sier vi høflig neitakk. Ha en god kveld!

8734547[/snapback]

Tror du telefonselgere føler seg truffet når du prøver å "eie" dem på den måten? De vet veldig godt hva de driver med, og så lenge de får solgt noe gir de en lang faen i hva du føler og hvordan du prøver å spøke med dem. De humrer sikker minst like mye som deg når du legger på, siden "spøken" din var så hensynsløst patetisk.

Det gjelder også alle andre måter der du prøver å være tøff i trynet eller være morsom på selgerens bekostning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...