Gå til innhold

Hva sier man til telefonselgere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv reservert meg mot salg, men får fortsatt noen telefoner fra plagsomme selgere som definitivt ikke forstår at et nei faktisk betyr at jeg ikke er interessert! Det er også endel telefoner om undersøkelser, og heller ikke de har så lett for å godta et nei. I løpet av en dag kan det være fem-seks oppringinger. En metode å kvitte seg med dem som kan fungere er å ta telefonen, svare i hytt og pine og på slutten av samtalen spørre om han/hun tror at svarene var ærlige ;) Ellers kan man jo legge de uinteressante i telefonboka og bruke en ringetone uten en lyd. Da får man et inntrykk av hvor ivrige de er på å nå deg!

Husk at samtaler ofte tas opp, ikke lurt å komme med trusler. Legg heller på.

En gang lot jeg telefonrøret ligge mens jeg så på tv. Det var brutt når jeg sjekket senere.

Eller sette på en actionfilm med mye skyting, men da kan det vel hende man får politiet på døra... :!:

Lenke til kommentar
Husk at samtaler ofte tas opp, ikke lurt å komme med trusler. Legg heller på.

En gang lot jeg telefonrøret ligge mens jeg så på tv. Det var brutt når jeg sjekket senere.

Dette er faktisk ulovlig selv om de blir gjort. Mange selgere sier/spør om det er greit at man tar et opptak for å godkjenne avtalen når man har/får salg.

Lenke til kommentar
Ulovlig å legge fra seg telefonrøret? Hmm for et land vi lever i ;)

Ulovlig å ta opp telefonsamtaler uten å spørre om det.

Men har en liten her:

Hadde lenge tenkt på å abbonere på noen Donald bøker med Don Rosa historier osv. (Reklame som fulgte med i posten eller noe)

Så blir jeg oppringt av en selger:

Meg: Hallo.

Selger: Hei ja. Jeg lurte på om du var interessert i å kjøpe noen Donald bøker av de beste tegnerne.

Meg: Det har jeg faktisk tenkt til å gjøre.

Selger: (litt sjokka) Ja, men du har det ja. Det var da bra.

Meg: Men jeg bestiller det nok selv. Ellers takk.

Selger: Ja hade bra...

(gadd aldri å abbonere :ph34r: )

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg synes dere kan takke ja, og kjøpe :).. neida. Jobber forsåvidt som telefonselger nå (er 15 år), og kjenner igjen alle disse kommentarene, ja :p Noen som er interessert i Tele2 Champion? :)

Det med at samtalen blir tatt opp: Hvis du takker ja, må vi lese opp bettingelser osv, da blir samtalen tapet for å sørge for at salget går som det skal. Dette sier vi fra om.

EDIT: Om dere bare svarer hyggelig og takker nei med en fin tone, gjør dere dagen MYE lettere for oss!

Endret av Swaxxo
Lenke til kommentar
Jeg synes dere kan takke ja, og kjøpe :).. neida. Jobber forsåvidt som telefonselger nå (er 15 år), og kjenner igjen alle disse kommentarene, ja :p Noen som er interessert i Tele2 Champion? :)

Det med at samtalen blir tatt opp: Hvis du takker ja, må vi lese opp bettingelser osv, da blir samtalen tapet for å sørge for at salget går som det skal. Dette sier vi fra om.

EDIT: Om dere bare svarer hyggelig og takker nei med en fin tone, gjør dere dagen MYE lettere for oss!

Jeg gjør alltid det :) Og hvis dere da sier ok gjør dere hverdagen lettere for oss.

Lenke til kommentar

De gir seg jo uansett ikke før jeg har sagt nei 5-6 ganger uansett, hadde de bare gitt seg når jeg sier nei den første gangen så hadde det vært topp. Man skulle tro å si "Nei takk, jeg skal ikke ha noe" er et godt nok svar, men det er det visst ikke.

Synes forresten selgere kan si hvor de kommer fra, så jeg slipper å si at det er en person i telefonen til moren min, hver gang det ringer og jeg tar telefonen går samtalen slik:

Jeg: Mamma, det er telefon til deg!

Hun: Hvem er det?

Jeg: Vet ikke, ei dame!

Hun: Ei dame?

Jeg: Sikkert en selger!

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Meg: Hallo?

Person: Hei, vi vil gjerne gjennomføre en undersøkelse om bla bla blablablalblballbablabla... bla bla og vi ønsker gjerne at du tar deg tid til blablabla, fordi bla bla...

*prater i et par minutter*

Meg: Jaha.

Person: Er du over 18?

Meg: Nei...

Person: Nei vel, takk for at du deltok, ha en fortsatt fin dag!

:roll:

Lenke til kommentar

Opptaket gjøres vel som en ekstra forsikring i forhold til selger, slik at ikke kunden kan ombestemme seg og nekte for å ha samtykket.

Lenke til kommentar

Om dere ikke ringer, gjør dere dagen MYE lettere for oss!

RIGHT BACK AT YA!

Men du skjønner vel at jobben vår er å ringe folk?

Selv pleier jeg å si "Men du vil ikke høre tilbudet vårt da?", når noen sier "Nei, jeg er ikke interessert". Er det fortsatt et nei etter det, gir jeg meg og sier" Ha en fortsatt fin kveld" :) Men dere vet at vi faktisk har gode tilbud, så det kunne gått ann å høre tilbudet før dere legger på.

EDIT:

Opptaket gjøres vel som en ekstra forsikring i forhold til selger, slik at ikke kunden kan ombestemme seg og nekte for å ha samtykket.

Riktig. Det er det jeg mener. Det er for å sørge for at ting går som det skal.

Endret av Swaxxo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...