Gå til innhold

Hva sier man til telefonselgere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag etter arbeid, når man sitter og koser seg med avis og er just ferdig med middag:

 

Tlf.mann: Hei det er fra Blablabla statistikker

Meg: Ja hei.

Tlf.mann: Lurer på om du vil være med på en tlfundersøkelse...

Meg: Ja, hvis jeg får mobilnummeret ditt, kan *jeg* ringe deg i natt klokken 3...

Tlf.mann legger på uten et pip.

Lenke til kommentar

Møtte en snodig utlending fra Telenor, han ville tilby oss et billigere abonnement som het ADSL+ eller noe slikt, og alt jeg måtte gjøre var å fortsett et år til med Telenor. Etter litt diskutering om hvorfor de ikke bare legger dette billige abonnementet til alle sammen enn å ringe rundt så sa jeg ok. Så spurte han om hva jeg betalte i tlf regning, noe de selv kan se på regningen våres.

 

Telenor har da alltid bare satt ned prisene, eller satt opp hastigheten uten at vi har fått noen telefon, og nå ringer dem rundt for å spørre om vi vil ha et billigere abonnement bare vi blir et år til i Telenor?

 

Lurer enda på hva som skjedde, fikk ikke mye svar fra fyren, han bare gjentok det samme som han sa helt i starten: "Du betaler X kroner hver måned, med dette abonnementet betaler du bare Y kroner hver måned, men du må bli et år til i Telenor". La på, orket ikke hva slags styr dette kunne ført til, hvis fyren hadde svart på spørsmålene mine så kunne kanskje tatt dette abonnementet.

 

Til telefonselskapene: Ikke ansett utlendinger som ikke kan snakke norsk.

Lenke til kommentar

Var abonnement av donald duck før, dette hadde da selvfølgelig en telefonselger fått med seg, så 1 min før hotel cæsar en dag mens jeg laget mat fort som f** ringte telefonen.

Først spurte han om jeg ville abonnere på billy og begynte å si masse om billy, dette sa jeg da nei takk til i håp om at jeg nå kunne se tv, men nei da. Han begynte å plapre i vei om en haug av med tegneserier, til slutt ble jeg så lei at jeg bare la på. Så hvis en selger ringer nå legger jeg bare på, og hvis jeg er i dårlig humør hender det at jeg slenger på en mindre hyggelig komentar også.

 

Har lært av mamma at man skal svare hyggelig når noen ringer til og med selgere, men dette gir jeg lang fan i hvis det er en selger. Håper andre også gjør det så blir vi kanksje kvitt disse forbanna jævlene snart.

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar
Jeg pleier å svare, og så sier de at de er telefonselgere.

Da svarer jeg med at jeg ikke ønsker å bli oppringt, og ber om firmanavn, og så sier at de skal slette vårt nummer fra ringelistene deres. De gjør det, og så sier jeg hade, personen sier hade og vi lager ikke mer styr utav det. :)

 

Kjedelig. Hvorfor ikke lage litt gøy når man har sjangsen?

Lenke til kommentar
Har lært av mamma.

 

Dersom ukjente folk fra bedrifter o.l. spør jeg først "Gjelder det salg?". Er svaret ja, så sier jeg : "Jeg er ikke intrisert. Ha en god dag el.".

Jeg synes rollespillideen din var mye bedre. Den var jo genial. Tror jeg skal prøvde både den og "Kor e høyreapparatet mitt". :wee:
Lenke til kommentar
Jeg pleier å svare, og så sier de at de er telefonselgere.

Da svarer jeg med at jeg ikke ønsker å bli oppringt, og ber om firmanavn, og så sier at de skal slette vårt nummer fra ringelistene deres. De gjør det, og så sier jeg hade, personen sier hade og vi lager ikke mer styr utav det. :)

 

Kjedelig. Hvorfor ikke lage litt gøy når man har sjangsen?

Hvor gøy tror du det er for de som faktisk er telefonselgere da?

Tror du de liker at folk skriker inn i telefonen til de, eller er dritfrekke? De er faktisk mennesker de óg, så jeg synes at vi faktisk kan behandle de med litt respekt. :)

Lenke til kommentar
Jeg pleier å svare, og så sier de at de er telefonselgere.

Da svarer jeg med at jeg ikke ønsker å bli oppringt, og ber om firmanavn, og så sier at de skal slette vårt nummer fra ringelistene deres. De gjør det, og så sier jeg hade, personen sier hade og vi lager ikke mer styr utav det. :)

 

Kjedelig. Hvorfor ikke lage litt gøy når man har sjangsen?

Hvor gøy tror du det er for de som faktisk er telefonselgere da?

Tror du de liker at folk skriker inn i telefonen til de, eller er dritfrekke? De er faktisk mennesker de óg, så jeg synes at vi faktisk kan behandle de med litt respekt. :)

Halla dere tre

Bare rop inn i telfonrøret og vær frekk. Det gjør dagen min morsom.

Alltid gøy å plage hissipropper. Eller de som tror de "lurer" oss.

hehe

Husk det er vår bransje ikke deres!

Lenke til kommentar
I dag etter arbeid, når man sitter og koser seg med avis og er just ferdig med middag:

 

Tlf.mann: Hei det er fra Blablabla statistikker

Meg: Ja hei.

Tlf.mann: Lurer på om du vil være med på en tlfundersøkelse...

Meg: Ja, hvis jeg får mobilnummeret ditt, kan *jeg* ringe deg i natt klokken 3...

Tlf.mann legger på uten et pip.

Han får nok ikke provisjon, så han driter i hva du gjør. han får times betalt. Han er ikke selger engang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...