Gå til innhold

hjelp til bærbar spill pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har vel ikke akkurat noen tips til bærbar pc som fungerer bra for spilling til under 9 laken. Men jeg vil vel tippe at det finnes noen. Men ettersom at du skal spille (rekner med at det er en av de tingene pc'en primært vil bli brukt til?) Så bør du holde deg langt, langt vekk fra GeForce Go 7300. Hadde en laptop med det kortet, det takler dog WoW, men ikke spesielt bra, samme med andre spill, det takler heller ikke nyere type spill ettersom ram'en på kortet ligger i basis på 64 mb, men kan utvides via ram'en du har installert til 256. Høres flott ut på papiret, men i praksis er det bedre til bruk av eldre spill ol. Men dersom du finner en bærbar med foreksempel X1400 (eller høyere) fra ati, (dette er da et billig alternativ) så vil du foreksempel kunne spille WoW glatt, Battlefield 2 på low/medium (noe du ikke kan med geforce kortet). CS og Half Life fungerer også utmerket.

 

Ati kort: X1400 og oppover

GeForce kort: Geforce 7600 og oppover.

Alt dette tatt pris i betraktning :)

 

Noe som også er lurt, er at du i ettertid kjøper mere ram, disse kortene sluker ram'en din, pluss at vista gjør det samme, og da blir du sittende igjen med mye mindre ram enn 1 gb.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Jeg mener HEL80 hvis du konfigurerer den til 2GB RAM. OK, skjermkort på be begge, yter ganske likt.

 

Med 2GB RAM, 120gb disk og T5600 CPU koster HEL80 8.850. Så og si eksakt likt som Toshiba altså, rett i underkant.

 

Noe dårligere CPU riktignok, men økt ram gjør at totalytelsen blir bedre! :)

 

Er du villig til å legge i litt mer tar du T7200 cpu, da blir prisen 9.300.

 

- Amund

Lenke til kommentar

Der er vel to forskjellige skjerkort er det ikke? Det var 828-versjonen det var snakk om med dårligere ytelse, dette er 830-versjonen med et annet X1600-kort:

 

830: - ATI Radeon X1600 grafikk med 256MB minne (+evt. 256MB ved bruk av hypermemory/systemminne)

 

828: - ATI Radeon X1600 grafikk med 128MB minne (+evt. 384MB ved bruk av hypermemory/systemminne)

 

Uten at jeg er noen stor ekspert på skjermkort, vil jeg tro det er forskjell på disse. Brekreftelse noen?

Lenke til kommentar

Ok, takk for alle svar :)

 

Nå har jeg funnet en til https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications

 

Den har vel kansje et enda bedre skjermkort en det igjen, som funker ok til spill?

 

Grafikkontroller: Integrert Intel GMA X3000

Grafikkminne: 384 (delt) MB

 

Åssen type skjermkort er det? Og, ser at det er liten skjerm, men kan jo ha en annen skjerm da :p

Endret av eivindsl
Lenke til kommentar
Ok, takk for alle svar :)

 

Nå har jeg funnet en til https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications

 

Den har vel kansje et enda bedre skjermkort en det igjen, som funker ok til spill?

 

Grafikkontroller: Integrert Intel GMA X3000

Grafikkminne: 384 (delt) MB

 

Åssen type skjermkort er det? Og, ser at det er liten skjerm, men kan jo ha en annen skjerm da :p

8743022[/snapback]

 

Det er et virkelig dårlig skjermkort! klarer sikkert ikke starte bf2 engang :w00t:

Lenke til kommentar
Ok, takk for alle svar :)

 

Nå har jeg funnet en til https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications

 

Den har vel kansje et enda bedre skjermkort en det igjen, som funker ok til spill?

 

Grafikkontroller: Integrert Intel GMA X3000

Grafikkminne: 384 (delt) MB

 

Åssen type skjermkort er det? Og, ser at det er liten skjerm, men kan jo ha en annen skjerm da :p

8743022[/snapback]

 

 

Ja vurderer du denne må du forandre topicen på tråden, for da er det ikke hjelp til bærbar spillPC du søker! ;)

Lenke til kommentar

Forskjellene på HEL80 (som er den opprinnelige) og HEL80i er minimale. Egentlig kun to forskjeller:

 

1. Oppløsningen på skjermen.

2. På HEL80 kan du ikke få sånn bilde på baksiden av skjermen som du kan få på HEL80i.

 

Så sant jeg ikke suser noe veldig nå.

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...