Fat_Board Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) For å legge inn film på en iPod må du ha en filmfil som må bli konvertert til MP4 eller H 264 format. Dette er den eneste måten å få filmer inn på iPoden. Handbrake er et program som du kan rippe DVDene dine til iPod format eller du kan bruke en av dine filmfiler. Link: http://handbrake.m0k.org/ Videora er også et mye brukt program. Det funker kun til å konvertere filmfiler, ikke rett fra DVD slik Handbrake kan. Link: http://www.redkawa.com/blog/post.php?t=1034 Når filmfilen er konvertert ferdig legger man så filmen inn på iTunes. Hvis iPoden din oppdateres automatisk med PC-en blir filmen lagt inn på iPoden automatisk. Hvis ikke får du bare dra den inn på den iPoden du skal ha filmen på. Koble fra og så er det bare å nyte filmen Håper dette vil hjelpe alle dere som er ny med dette eller lurer på hva de skal bruke. Kom gjerne med forslag til andre konverterings metoder! Det programmet jeg bruker mest til DVD to iPod er ImToo DVD to iPod converter http://www.imtoo.com/dvd-to-ipod-converter.html Dette er et program der som koster penger men hvis man leter litt finner man nøkler til den. Men jeg skal ikke si hvor siden da vil de slette alt jeg har skrevet. På dette programmet kan man også få med undertekstene til filmen. Noe som er ganske greit. Håper du finner noe som du kan bruke og gjerne kom med enda flere forslag! Mvh Fat_Board PS: Jeg har kun PC derfor har jeg ikke skrevet noe om hvordan man legger inn filmer på Mac. Denne guiden funker også på de nye Classic, Nano og Touch iPodene. Endret 6. april 2009 av Fat_Board Lenke til kommentar
Fat_Board Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Noen som kan skrive hvordan man legger film på Mac? Mvh Fat_Board Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hvis jeg husker riktig så har Videora som de fleste andre iPod-video konverterere problemer med å holde lyden synkronisert på lange filmer. Anbefaler å heller prøve Jodix Free iPod Video Converter, det er det eneste som har fungert til meg. Lenke til kommentar
Fat_Board Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Må bare leggetil en liten ting. Hvis du kobler iPoden din opp til tven med rød, hvit, gul kabel så må du stokke om rekkefølgen slik at rød blir bilde, gul blir lyd l og hvit blir lyd r. Da vil det funke å se film på tven! Har hatt problemer med dette selv inntil jeg fikk litt hjelp på forumet! Thx! Hilsen Fat_Board Lenke til kommentar
audhage Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hvis jeg husker riktig så har Videora som de fleste andre iPod-video konverterere problemer med å holde lyden synkronisert på lange filmer. Anbefaler å heller prøve Jodix Free iPod Video Converter, det er det eneste som har fungert til meg. 8935211[/snapback] Jeg brukte dette programmet for å rippe noen videoer. Konverteringen fungerte fint, formatet virker også riktig, men når jeg forsøker å importere, enten ved "dra og slipp" i itunes eller ved å "Legg til fil i bibliotek" skjer det ingenting. Absolutt ingenting. Ikke en gang en feilmelding. Noen som vet hva det kan være? Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Linkage Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Jeg synes det er irriterende at Widescreen filmer blir så små siden de har den svarte toppen og bunnen. Er det noen som vet hvordan man fjerner den svarte toppen og bunnen? Endret 29. september 2007 av Linkage Lenke til kommentar
audhage Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Noen som vet om problemet mitt? Jeg har forsøkt med flere programmer uten hell. Er det kanskje noen andre programmer som fungerer til å overføre video? Enn iTunes altså? (Btw, trenger litt raskt svar på dette da jeg drar til Kina på tirsdag og gjerne vil ha med meg litt video. ) Lenke til kommentar
audhage Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Vel, fant det ut til slutt. Feilen kalles Vista. Hvilken enorm svulst det programmet har vist seg å være. Formatert til XP nå, det fungerer som jernet. Koder også om på under halve tiden. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Linkage Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg synes det er irriterende at Widescreen filmer blir så små siden de har den svarte toppen og bunnen. Er det noen som vet hvordan man fjerner den svarte toppen og bunnen? 9600849[/snapback] Er det ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
audhage Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Bruk 3gp converter? Det strekker i alle fall bildet hos meg. Lenke til kommentar
Linkage Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hvilket format er det best å konvertere til, H.264 eller vanlig MPEG-4? Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det lurer jeg på også. Lenke til kommentar
Fat_Board Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg får vel bumpe min egen tråd siden jeg ser at det er noen som fottsatt lurer på video på iPodene. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg får vel bumpe min egen tråd siden jeg ser at det er noen som fottsatt lurer på video på iPodene. God idé Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Najs Fat_Board... Endelig en skappelig guide.. Men funker denne guiden på 3.gen nano? Lenke til kommentar
Fat_Board Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Sakl funke på 3.gen Nano ja. Skulle funke ja. Har ikke prøvd det ut men gjør det du og si din erfaring så ville det vært hyggelig! Lenke til kommentar
Alu Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Min unge nevø har fått en iPod Nano i bursdagsgave, og han bruker den flittig til å høre på favorittmusikken sin. Men nå spør han meg hvordan han kan få sett videoer på den. Ingen av oss er noen tekniske vidunderbarn, så hvis noen kan forklare med en pedagogisk ABC-oppskrift hvordan vi gjør det? F.eks. hvis han har lyst til å laste inn en musikkvideo.. Kan man hente "hva som helst" av video fra nettet? På forhånd tusen takk! Hilsen gutten og hans tante Lenke til kommentar
ttt Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) PS: Jeg har kun PC derfor har jeg ikke skrevet noe om hvordan man legger inn filmer på Mac. I hovudsak er alt det same til Mac. Handbrake er og til OSX. For å konvertere filmar vil eg anbefale iSquint som er gratis. Hvilket format er det best å konvertere til, H.264 eller vanlig MPEG-4? H.264 er i alle fall min favoritt. Tek mindre plass, og kvaliteten skal visstnok vere betre. Alu: For at iPoden skal spele av filmen må den vere i eit støtta format. Du kan lese om dette, og korleis du eventuelt kan gjere endre på ein filmfil så iPoden kan spele den av i første innlegg. Du finn ein guide for å endre formatet på filmen med videora her (anbefalt i første innlegg): http://www.videora.com/en-us/Converter/iPo.../video-to-ipod/ Får du problem med dette er det bare å spørje. Har du først fått filmen i eit støtta format, kan du leggje den til iTunes. Filme dukker då opp i iTunes. Du må kanskje hake av for å synkronisere med filmar for at den skal bli lagt til på iPoden. Når dette er gjort er det bare og synkronisere iPoden som vanleg. Då skal filmen bli lagt til, og du kan sjå den under alternativet for film på iPoden. Håper dette var til litt hjelp. Skulle det vere noko du lurer på er det bare og spørje. Forøvrig brukar eg OSX. Ting kan vere litt forskjelleg på Windows, men trur det meste er ganske likt. Endret 11. november 2007 av ttt Lenke til kommentar
osx Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det finnes et veldig ålreit program for å konvertere youtubefilmer til 'ipodformat', og det er 'TubeTV'. Jeg bruker Mac, så har ikke prøvd det på PC. Søk på Google så finner du det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå