Gå til innhold

Hvordan er helvete?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, men det står om livene våre. Helvete er for de som ikke har moralsk anstendighet. Vi som er kristne tar ansvar og bryr oss om samfunnet og livene våre.

Jeg vil leve evig, sammen med alle de jeg elsker, for alltid.

Er det ikke fint?

:!:

Endret av wan
Lenke til kommentar
Jo, men det står om livene våre. Helvete er for de som ikke har moralsk anstendighet. Vi som er kristne tar ansvar og bryr oss om samfunnet og livene våre.

Er det ikke fint?

8757149[/snapback]

Er alle kristne moralske, anstendige og rene?

Lenke til kommentar

Er det ikke fint?

8757149[/snapback]

8757247[/snapback]

Jeg merker ofte et underliggende snev av dette, som om ikke-troende er mindre moralsk skikket enn de som står frem og velger å tro.

Lenke til kommentar

8757247[/snapback]

Jeg merker ofte et underliggende snev av dette, som om ikke-troende er mindre moralsk skikket enn de som står frem og velger å tro.

8757287[/snapback]

Dummeste jeg har hørt.. Sier du at jeg har lavere moral enn deg siden jeg velger å tenke fornuft framfor tro?

Lenke til kommentar

8757247[/snapback]

8757287[/snapback]

Dummeste jeg har hørt.. Sier du at jeg har lavere moral enn deg siden jeg velger å tenke fornuft framfor tro?

8757673[/snapback]

Les innlegget mitt på ny, les noen av mine tidligere innlegg, så forstår du hvor jeg ville med det utsagnet.

Lenke til kommentar

Tror ikke noen vet hvordan helvete ser ut. Ifølge bibelen er det jo flammer, skrik og gnissing av tenner; men, hvordan skulle de vite det? Var de innom der på en liten snartur?

For alt vi vet kan jo helvete være torsdagsmøtet på ei syforening.

Et morsomt alternativ ville jo vært om helvete bare var det å være frigjort og totalt utestengt fra gud, i motsetning til himmelen der du lever i evig lykkerus over å være i hans selskap.

Om dette var tilfelle, så ville jeg nok gått for førstnevnte!

Lenke til kommentar
*snip*

8736080[/snapback]

Fantastisk. :!:

Jeg har vært i Halden. Vil tro at Helvete og Halden har ganske mye til felles. Det eneste som mangler i Halden er buekorps.

For interesserte så anbefaler jeg boken "Den Gudommelige Komedie/The Divine Comedy" av Dante. Halden ligger i det 10. nivået av Helvete.

Lenke til kommentar

Helvete kommer kanskje med teknologien. Noen fremtidsforskere spår jo at vi innen dette århundret er omme kan laste opp vår intelligens og bevissthet i maskinvare. Dersom man i fremtiden vil kunne eie andres bevissthet ser jeg også for meg et helvete som ikke kan unngås. Med andre ord, evig liv vil kanskje bli et helvete for noen og ett paradis for andre :) Dersom helvete allerede eksisterer får jeg håpe jeg blir troende før jeg dør ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...