sis Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 lurer på om nonen vet nå om hvor støy dempende filter for kabinettvifter forhandles?????????????? Lenke til kommentar
Sycrob Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Jeg har ikke hørt om støydempende filtere. Men skal du bli kvitt viftestøy kan du f.eks sett viftene du har på 7 eller 5 volt, eller du kan støydempe hele kabinttet om du er villig til å bruke litt penger på dette. Men den billigste er bare å koble viftene på 7v. Hvordan du gjør det finner du mange tråder om rundt på forumet. Lenke til kommentar
sis Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 har Sunbeam Rheobus, 20Wx4 så det er ikke det som er problemet men filter som kan være foran luftintak og samtidig dempe støy. har chiftec og som du sikkert vet er det et luftig kabinett som en sil og støy slipper ut. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg har nettopp laget meg filter til et koffertprosjekt jeg er så å si ferdig med. Tok litt dacron-vatt (fås kjøpt i tekstilforretninger), klippet til slik at den var like stor som gitteret jeg har (helt vanlig stålgitter) og sydde det fast. Enkelt og greit. Hvis du skal ha et filter som demper lyd, vil det gi så dårlig luftgjennomstrømning at du kan hive viften, bare for å påpeke dette. Dersom du ikke vil ha støv inne i maskinen som kommer gjennom alle mulige sprekker og hull, kan du passe på at det er kraftigere/flere vifter som blåser inn i kabinettet enn ut, for da vil luften gå ut gjennom disse sprekkene, og støvet kommer ikke inn der. Det går også an å kjøpe filtermatte hos www.elfa.se/no, varenummer 54-120-02. Denne kan du pakke maskinen din inn i... (bare søk på varenummeret, så finner du den) Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Evt. bare tett alle hull du finner som ikke er foran filtre med lydfelleskum (type skumplast som er laget for lyddemping, kan kjøpes hos spesialforretninger for madrasser, evt. sjekk gule sider) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå