Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

YouTube streaming med trådløs oppkobling

Anbefalte innlegg

Jeg bruker internett med trådløs oppkobling. Internettforbindelsen min er ca 4000 kbit/s (opplasting). Har sjekket hastighet med Speedometer.

Opplever at f.eks å streame filmer i YouTube og musikk i MySpace musikkavspiller ikke går. F.eks kun fire-fem sekunder med film og så full stopp i lengre tid. Slik er det hele tiden når jeg er koblet trådløst. Men med vanlig nettkabel så er alt OK.

har som en test forsøkt prøvd uten brannmuren når jeg bruker trådløs oppkobling men ingen effekt

Noen som kan hjelpe meg? Takk

V

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

Trådløst nettverk er kjent for å skryte på seg litt mer enn det egentlig gir. Vet du hva slags nett du har? 802.11b eller g eller enda bedre pre-N? det som er også med Youtube er at innhold er spredd på forskjellige servere og det kan lagge på noen og ikke andre. Men har du en annen maskin? som du kan streame en film ifra da får du sett om det er det trådløse eller om det bare er youtube serveren.

I tillegg kommer det litt ann på hvor godt signal du har på din maskin iforhold til det trådløse.

Mvh

Brut.

Edit: la til en linje til. :)

Endret av Brutalix
Lenke til kommentar

Sjekk signalstyrken på det trådløse nettverket, og bruk f.eks. Network Stumbler for å sjekke om det er andre trådløse nettverk som sender på samme kanal.

Er det andre som bruker det trådløse nettverket samtidligt? Opplever iallefall hos meg selv at det ikke takler at to stremer noe samtidligt særlig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...