Gjest Slettet+8723 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Er det ikke lats det heter? jo, lats er de eneste musklene jeg IKKE får til å bygge. har erget meg over dette lenge. har tatt sittende roing, og nedtrekk sikkert 3 dager i uka nå i snart en mnd og ikke noe resultat. 15 år, 173 høy. 66kg. hvis det er til noen hjelp. tviler på at jeg gjør øvelsen feil men hvis noen eventuelt har noe råd/tips er jeg veldig takknemlig Endret 1. juni 2007 av Slettet+8723 Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Du kan jo fortelle hvordan du utfører nedtrekk / sittende roing f. eks. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 ok. 1. http://www.coopersguns.com/videos/exercise...rip-seated-row/ 2. http://www.coopersguns.com/videos/exercise.../lat-pull-down/ Lenke til kommentar
DNA Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Bytt ut nr. 1 med sittende kabel roing. Spis mye bra mat og spis i kcal overskudd og utfør øvelsene kontrolert med 8-12 reps. Pass på at du får bra nok kontakt med musklene. Prøv å streatch latsen før hver øvelse. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Ingen blir stor over natten og har du litt go'fett så kan du heller ikke forvente å se endringene umiddelbart. Uansett er det å trene riktig, spise riktig og sørge for nok hvile (søvn+hviledager mellom øktene) nødvendig for at du skal få riktig gode resultater! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Når du ror kan du prøve å holde under stangen (regner med du holder med håndflaten over stangen nå) og kjenn om du merker noe mer muskelkontakt. Ha også fokus på at det er ryggen som skal gjøre jobben, ikke armene. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Mat, Mat og Mat. Du må SPISE for å bli stor og brei Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 En måned er ikke nok. I tillegg er det ikke alle som har like gode gener der. Men for all del husk på at du bare er 15, ikke stress. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Tren chins i stedet for/evt. i tilllegg til nedtrekk. Det er mye mer effektivt enn nedtrekk til å bygge lats. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Tren chins i stedet for/evt. i tilllegg til nedtrekk. Det er mye mer effektivt enn nedtrekk til å bygge lats. 8738537[/snapback] Kilde? Er en grund til at mange bodybuildere trener nedtrekk istedet for chins, kanskje pga vekten dems men. . . Øvelsene er jo helt like omtrent, bare at du får kanskje bedre balanse av chins. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Chins trener vel en del støttemuskulatur. Chins er faktisk favorittøvelsen min. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Tren chins i stedet for/evt. i tilllegg til nedtrekk. Det er mye mer effektivt enn nedtrekk til å bygge lats. 8738537[/snapback] Kilde? Er en grund til at mange bodybuildere trener nedtrekk istedet for chins, kanskje pga vekten dems men. . . Øvelsene er jo helt like omtrent, bare at du får kanskje bedre balanse av chins. 8739102[/snapback] 1. http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1076164 2. http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=3081.0 3. http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=53060.0 Why is the pull-up superior to the lat pulldown? After all, the motion in both is exactly the same (or so it seems). It's not a question of freedom of movement either since the lat pulldown utilize cables, which are basically much like free weights in that regard. So why is the pull-up seen as superior? Because of one simple detail: the lower arms (forearms) stay perfectly perpendicular to the floor at all times and in line with the torso. If you want a wide back, this is one of the most important statements you'll ever read. BTW: Arnold er heller ikke enig med deg. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Bytt ut nr. 1 med sittende kabel roing. 8734057[/snapback] Noen grunn til at du ikke anbefaler stangroing eller noe slikt i stedet? Jeg gruer meg litt for å anbefale sittende kabelroing til noen i det hele tatt, da så utrolig mange gjør det feil. Korsryggen skal nesten ikke beveges, men man ser stadig noen som slenger seg frem og tilbake. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Vel han hadde en sittende roing øvelse som lignet på kabelroing. Så kanskje det ville vært bedre for han å gå over til kabelroing tenkte jeg. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Skal man ha v-rygg så er chins eller nedtrekk med bredt grep det jeg liker best. Synes selv jeg har hatt mega fremgang med nedtrekk /m bredt grep iallefall. Eide ikke lats før jeg begynte trene å nå begynner det komme seg Spis rett, vær tålmodig, ikke fokuser på hva andre (venner) har oppnådd eller hvordan de trener. Innen trening så driter jeg i hva venner oppnår eller hvordan fremgang de har, tenker kun på _meg selv_ høres kanskje egoistisk ut, men slik er det nå. Endret 31. mai 2007 av brutti Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Innen trening så driter jeg i hva venner oppnår eller hvordan fremgang de har, tenker kun på _meg selv_ høres kanskje egoistisk ut, men slik er det nå. 8747028[/snapback] Der er eg heilt enig med deg. Har en sånn fyr i klassen som alltid skal prate om kva andre folk greier å løfte i dei forskjellige øvingane og kor store triceps forskjellige folk han kjenner har osv. Dette skjer kvar gong eg skal trene i nærheten av han og eg blir jævla lei av å høyre på det siden eg bryr meg meir om meg sjølv når eg trener. Edit: skrivefeil Endret 31. mai 2007 av 2rst1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Chins? kan noen forklare nærmere hva det er for noe? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kroppshevninger med undertak. ____ Trener pull-ups og chin-ups det samme? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Kroppshevninger med undertak. ____ Trener pull-ups og chin-ups det samme? 8758579[/snapback] Chins går vel litt mer på biceps. Bedre med pull-ups hvor ryggen hjelper til mer. Men begge trener det samme. . . Endret 1. juni 2007 av DNA Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kroppshevninger med undertak. ____ Trener pull-ups og chin-ups det samme? 8758579[/snapback] Chins går vel litt mer på biceps. Bedre med pull-ups hvor ryggen hjelper til mer. Men begge trener det samme. . . 8758971[/snapback] Ok, da fikk jeg klarhet i dette mysteriet. Synes chins er 100 ganger lettere enn pullups. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå