acer290 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hvilket grå filter bør jeg kjøpe? Nummer 2 eller 3, dvs 50% av lyset eller 75% mindre lys? Skal brukes til å få ned blender, slik at jeg kan få lengre lukketid uten å få utbrente bilder. Har noen erfaring med dette, ta bilder av rennende vann, trær som svaier i vinden osv. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Skal det være så skal det være. Nummer 3. Surere å oppdage at du skulle ha noe som gikk enda tregere enn å bare heve ISOen fra 100 til 200 eller åpne blenderen bittelitt. Husk forresten å holde deg unna de aller minste blenderne for å unngå diffraksjon. Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hva betyr diffraksjon? Minste blender på god-objektivet mitt er 22, bruker denne ganske ofte ved landskapsfotografi hvis jeg har med stativ. Har også sett at mange semi-proffe brukker f22. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Står litt om diffraksjon her: http://www.cambridgeincolour.com/tutorials...photography.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå