Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

akkurat hva er ADHD? og hvordan påvirker det deg?

papirvann

Anbefalte innlegg

akkurat hva er ADHD og hvordan påvirker det dem som har det. hvordan er det med skole, jobb, førerkort og andre ting?

hvordan er testene for å finne ut om du har det og tar det veldig lang tid før de er ferdige med dem? får man medisin med en gang da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AD/HD er et multifaktorisk psykologisk syndrom.

Et tilstand som påvirker individuels konsentrasjon, oppførsel og personkarakter.

Et alvorlig "storebror" av tilstanden er tourette syndrom.

Tilstanden er ofte assosiert med mangel av inhibitorisk hormonen "dopamin" i knotten og variere fra mildt til alvorlig.

Methylphenidate - ,Retalin ®, er medisinen som kan hjelpe mot konsentrasjonsvansker og oppførselsvansker.

(Dessverre er tulling-medisinforening Norge imot av bruk av psykomedisinering)

Så lenge du kan forstå din egen oppførsel og psykofysisk presse deg selv, kan du leve et normalt liv uten medisinering. Ellers har det ingen innspill på din "jobbsøknad" for de fleste yrkesliv..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Jeg også føler at jeg kanskje har det. Plutselige anfall av frustrasjon og sinne, en mangel av konsentrasjon og tålmodighet. Alltid vært sånn..

8744222[/snapback]

Gå til en sakkyndig og utfør noen tester så får du svaret du har det eller ikke

Lenke til kommentar
Jeg også føler at jeg kanskje har det. Plutselige anfall av frustrasjon og sinne, en mangel av konsentrasjon og tålmodighet. Alltid vært sånn..

8744222[/snapback]

Gå til en sakkyndig og utfør noen tester så får du svaret du har det eller ikke

8746190[/snapback]

Jeg gjør det men det ser ut til å ta så forferdelig lang tid før legen min gjør noe. Hele systemet er såååå tregt.

Lenke til kommentar
Tok meg 2 uker å finne ut at jeg har ADHD, vis det tar 2-3 måneder og de fortsatt ikke vet kan det hende du har men i en så liten grad at det er vanskelig å merke

8748426[/snapback]

vet du hvor lang tid det tar før man får medisin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...