papirvann Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 akkurat hva er ADHD og hvordan påvirker det dem som har det. hvordan er det med skole, jobb, førerkort og andre ting? hvordan er testene for å finne ut om du har det og tar det veldig lang tid før de er ferdige med dem? får man medisin med en gang da? Lenke til kommentar
Nmb Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 ADHD-foreningen Det meste burde stå der, hvis ikke er google en god mulighet. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) AD/HD er et multifaktorisk psykologisk syndrom. Et tilstand som påvirker individuels konsentrasjon, oppførsel og personkarakter. Et alvorlig "storebror" av tilstanden er tourette syndrom. Tilstanden er ofte assosiert med mangel av inhibitorisk hormonen "dopamin" i knotten og variere fra mildt til alvorlig. Methylphenidate - ,Retalin ®, er medisinen som kan hjelpe mot konsentrasjonsvansker og oppførselsvansker. (Dessverre er tulling-medisinforening Norge imot av bruk av psykomedisinering) Så lenge du kan forstå din egen oppførsel og psykofysisk presse deg selv, kan du leve et normalt liv uten medisinering. Ellers har det ingen innspill på din "jobbsøknad" for de fleste yrkesliv.. Endret 29. mai 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 For meg påvirker ikke ADHD livet mitt så mye da jeg har lært å kontrollere det enn del...Ikke noe problem på skolen da de fleste tar hensyn Lenke til kommentar
Xarus Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 CS og andre eventulle nettspill = ADHD Går det ann å bygge opp ADHD eller er det noe man blir født med ? Lenke til kommentar
DeadEmotion Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 CS og andre eventulle nettspill = ADHD Går det ann å bygge opp ADHD eller er det noe man blir født med ? 8735551[/snapback] Man blir født med det. Tror kanskje jeg har ADD. Noe må det i hvert fall være... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 CS og andre eventulle nettspill = ADHD 8735551[/snapback] Så det du sier er at spill er ADHD? Lol Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 kan ADHD/ADD bli sterkere over tid eller er den alltid lik? jeg klikker mer nå en før og jeg klarer ikke å konsentrere meg. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Selv om du klikker endel, betyr ikke det at du har ADHD. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Klikke er et feil ord mener jeg når det gjelder sinne...ADHD blir ikke sterkere over tid.. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg også føler at jeg kanskje har det. Plutselige anfall av frustrasjon og sinne, en mangel av konsentrasjon og tålmodighet. Alltid vært sånn.. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg også føler at jeg kanskje har det. Plutselige anfall av frustrasjon og sinne, en mangel av konsentrasjon og tålmodighet. Alltid vært sånn.. 8744222[/snapback] Gå til en sakkyndig og utfør noen tester så får du svaret du har det eller ikke Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg også føler at jeg kanskje har det. Plutselige anfall av frustrasjon og sinne, en mangel av konsentrasjon og tålmodighet. Alltid vært sånn.. 8744222[/snapback] Gå til en sakkyndig og utfør noen tester så får du svaret du har det eller ikke 8746190[/snapback] Jeg gjør det men det ser ut til å ta så forferdelig lang tid før legen min gjør noe. Hele systemet er såååå tregt. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Tok meg 2 uker å finne ut at jeg har ADHD, vis det tar 2-3 måneder og de fortsatt ikke vet kan det hende du har men i en så liten grad at det er vanskelig å merke Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Tok meg 2 uker å finne ut at jeg har ADHD, vis det tar 2-3 måneder og de fortsatt ikke vet kan det hende du har men i en så liten grad at det er vanskelig å merke 8748426[/snapback] vet du hvor lang tid det tar før man får medisin? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg går ikke på medisin, funker ikke på meg så jeg må klare meg uten Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg går ikke på medisin, funker ikke på meg så jeg må klare meg uten 8749023[/snapback] hvordan roer du deg ned da? Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 hvordan er det med sukker og ADHD? jeg blir ikke hyper, men det hjelper når jeg er slapp, og jeg var ikke irritert eller sur lenger, ikke så mye. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Sukker kan ha den effekten på deg (om du har ADHD eller ikke). Lenke til kommentar
mushi Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Skremmende hvor lite folk veit om AD/HD, når det er en såpass vanlig sykdom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå