Gå til innhold

Explorerkrasj ved videobrowsing!

Anbefalte innlegg

Hei! har et litt kjedelig problem!

Når eg skal browse videoer i explorer får eg opp feilmelding om at "Windows Explorer har encountered a problem and needs to close. We are sorry...", så låser maskina seg og kun skrivebordet viser. Må inn i oppg.beh. for å lukke mappa der (som ikkje svarer.") ..altså det er kun når eg er i ei mappe med videoar dette skjer, og treng kun trykje ein gang på fila før, 2 sec etter på, feilmld. kjem opp..

noen som har vert bort noko liknande? Har SP2, alle oppd. ingen virus (oppdatert), osv.. I tillegg har eg ikkje installert noko prog.vare i det siste..

hjelp? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan type videoer er det, divx? Det kan være at en av dem er korrupt, og at det får explorer til å gå i stå. Prøv å feilsøk litt på det og se om det skjer det samme med alle typer video-filer, og med alle video-filer i den mappa som skaper problemet.

Hvilke codecs har du installert?

Lenke til kommentar

Om det er slik jeg mistenker så har du miniatyrbildevisning på i explorern din, og dermed pga codec feil så kræsjer explorer, så prøv å bytt til ikoner eller liste/detaljer, så regner jeg med at du får titte i mappen.

Lenke til kommentar

Det er alle avi/mpg-filer virker det som, til og med de tatt med vanlig fotoapparat.. Altså alle spillefilmer, DVDer og kam.video. Kan nevne at DrWatson også klikker første gang etter ein restart, samtidig med explorer.exe

Har "Combined Community Codec Pack" ,med XviD, divX, ac3 ol.

Prøvd å avinstallere VLC osgå, så det er ikkje problemet..

Nei..har ikkje det..explorer klikker sjølv om eg viser kun icon

Endret av larsen_e
Lenke til kommentar

Prøv følgende i cmd, for å deaktivere video thumbnails:

regsvr32 /u shmedia.dll

Om det ikke hjelper, så bare skru det på igjen med "regsvr32 shmedia.dll".

Prøv også å gå ned/opp en versjon eller to med cccp. Mange som mener det er en bug på forumet deres.

Lenke til kommentar
Prøv følgende i cmd, for å deaktivere video thumbnails:

regsvr32 /u shmedia.dll

Om det ikke hjelper, så bare skru det på igjen med "regsvr32 shmedia.dll".

Prøv også å gå ned/opp en versjon eller to med cccp. Mange som mener det er en bug på forumet deres.

8733552[/snapback]

Supert! regsvr32 /u shmedia.dll funket! :thumbup:

takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...