DementedAlbino Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Skal høre noen kamper på radioen nå klokken 16 men får ikke inn kanalen. Noe spesielt jeg må gjøre for å få den til å virke? Lenke til kommentar
Nimr0d Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Du får neppe inn de signalene uansett,,, Avstanden er for stor. Det kan du regne ut. Hvor bor du? DU kan kanskje få den hvis du bor på kysten på sør-vest landet og radio antennen til kanalen ligger i skottland. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 Bor i Bergen. Skal ha in en engelsk kanal. Jeg har jo fått inn utenlandske kanaler før. Vet ikke hvilket land,men det har hvert kanaler det har blitt snakket engelsk på...Så det er ikke noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Mener du alvorlig at du forventer å kunne få inn en engelsk FM radiostasjon? Det kommer nesten i kategorien å tro på julenissen. Det er riktignok mulig å få inn England (og andre land) noen ganger, men det er pga spesielle atmosfæriske forhold, og er relativt sjeldent. 1 Lenke til kommentar
Nimr0d Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Du kan regne ut hvor langt de radiobølgene når, hvis du vet antall viklinger og lengde på antennen i england... Man kan noen gang få inn utenlands radio, har selv gjort det, men det er på AM. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Bruk og du klarer nok å finne kanalen broadcasta over nettet Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 FM-signaler sendes på 87.5 til 108MHz, disse rekker ikke lenger enn til horisonten, hvis man ikke regner med refleksjoner mot fjell, bygninger o.l, ettersom signalene forsvinner ut i rommet når de går oppover. AM-signaler på lang- mellom og kortbölge (450khz til 20MHz eller.no sånt) reflekteres i ionosfæren og kan fås inn på lane avstander, til og med på andre siden jorden i noen tilfeller. Hvis du setter radioen på MW får du inn utenlandske stasjoner, hvis kanalen er ganske gammel kan det godt være at den sender der også, NRK P1 og P2 finnes begge på mellombölge, men forholdene varierer veldig, spesielt på större avstander. Natt og mye solflekker gir bedre forhold, men de kan også variere over kort tid. Men, som nevt, det sikreste alternativet er å se etter en webcast. [edit:mökkatastatur;)] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Bor i Bergen. Skal ha in en engelsk kanal. Jeg har jo fått inn utenlandske kanaler før. Vet ikke hvilket land,men det har hvert kanaler det har blitt snakket engelsk på...Så det er ikke noe jeg kan gjøre? På så lange avstand må du nok ta dem ned via en sattelitmottaker. Har sinnsykt mangen radio kanaler via min. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Du kan regne ut hvor langt de radiobølgene når, hvis du vet antall viklinger og lengde på antennen i england.... Sprøyt og tullprat! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå