DJLarZ Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 For et år siden fant jeg ut at det var en god idé å installere beta-versjonen av Windows Vista. Selve Vista har funket grisebra, men går ut på dato i morgen. Saken er den at CD-ROM drevet på datamaskinen min er ødelagt (laptop), og for tiden har jeg ikke råd til å skifte den ut. Siden evalueringsprosessen går ut i morgen, og om jeg ikke får lagt inn noe nytt system hurtig, kommer jeg til å være uten PC i en god stund, og PCen er noe ekstremt viktig for meg, siden jeg bruker den i forbindelse med både skole og jobb. Så det jeg lurte på var om noen vet om noen alternative måter å legge inn en Linux distro på, siden CD-ROMen ikke funker? Jeg har prøvd med Wubi, og å legge inn Damn Small Linux via en USB-pen, men ingen av løsningene har fungert. Hjelp! Lenke til kommentar
kommers Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 DSL via USB fungerte ikke, fordi ... ? (det hjelper å forklare problemet, slik at man kan forstå situasjonen: om det var du som ikke fikk til DSL eller om det f.eks. var maskinen din som ikke fikser å boote fra USB e.l.) Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Har du gjort USBen bootbar? Lenke til kommentar
DJLarZ Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Har du gjort USBen bootbar? 8733030[/snapback] Ja, det har jeg. Satt den som første i bootrekkefølgen også. Lenke til kommentar
DJLarZ Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 DSL via USB fungerte ikke, fordi ... ?(det hjelper å forklare problemet, slik at man kan forstå situasjonen: om det var du som ikke fikk til DSL eller om det f.eks. var maskinen din som ikke fikser å boote fra USB e.l.) 8733015[/snapback] Vet ikke hvorfor den ikke fungerer, den bare nekter å boote fra USB-penna. Lenke til kommentar
Tjombo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hvor stor minnepenn har du? Er en guide her for hvordan installere Ubuntu fra minnepenn. Link Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Har du en annen pc tilgjengelig? Det er i hvertfall mulig å sette en pc opp til å hjelpe en annen å installere via nettverk (men da må du antaglig ha linux på den også). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå