newman221 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 hmmm, trenger ny harddisk. skal dumpe 2stk wd-disker på 120gb, er lei av bråket på dem. noen forslag til stiiiiiille harddisker? har vurdert samsung spinpoint t166 http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=58904 men en brukerkommentar der sier at den bråker litt. har et Nexus Breeze kabinett med støymatter, stillegående vifter og et 7800gt kort der jeg har slått av vifta mesteparten av tiden harddiskene er også satt opp i nexus sine kjøleribber med gummiforing (hvis det er av interesse) så kom med forslag til harddisker! helst 500gb. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Samsung Spinpoint må være noe av det stilleste jeg noen gang har hatt. I sammenligning med WD er det som dag og natt. Jeg har hørt mange ganger på diskusjonsforum både her og andre steder at T166 er stille, men det hender at noen får eksemplarer som bråker, men dette kan skje med alle produsenter, ikke bare samsung. Selv har jeg "P" serien, som er stillegående, veldig stillegående. Nesten så man frykter disken er dau fordi man ikke hører den godt nok. Jeg har Antec P180, som også er et støydempet kabinett. Som sagt, har jeg ikke personlig erfaring med "T", så kanskje best å vente på en som har det. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Har nettop montert 2 av disse og jeg kan ikke høre dem. WD Harddisk 500.0GB 7200RPM SATA300 3.5" 16MB RAID Edition FDB http://www.psdata.no/ps.asp?it=130692&mlevel=060400 Og ja jeg har en stille maskin,svært stille maskin som ikke er støydempet,men kunn har 120 mm vifter på svært lav hastighet (lydløse) en kan fint høre en knappenål falle til gulvet Endret 29. mai 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 godt at noen hjelper meg litt. har en seng i nærheten av pc'n, og det er ikke alltid jeg gidder/kan slå av pc'n om natta. da hadde det vært supert med støysvake disker. men når det gjelder de WD diskene, er du sikker på at de er stillegående? prøver ikke å si noe stygt om hørselen din, men har hatt WD de siste 4-6 årene, og jeg har innsett at de ikke var stillegående. ytelse derimot, den er bra på WD Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) godt at noen hjelper meg litt. har en seng i nærheten av pc'n, og det er ikke alltid jeg gidder/kan slå av pc'n om natta. da hadde det vært supert med støysvake disker. men når det gjelder de WD diskene, er du sikker på at de er stillegående? prøver ikke å si noe stygt om hørselen din, men har hatt WD de siste 4-6 årene, og jeg har innsett at de ikke var stillegående. ytelse derimot, den er bra på WD 8731949[/snapback] joda WD har hatt støyende disker,men de jeg har kjøpt de senere år har værts svært bra,har inntrykk av at de er blitt stillere og stillere og jeg har sammenlignet dem med både Samsung og seagate og kan ikke finne noen forskjell,den eneste jeg hører litt til er en raptor men den kjører jo 10 0000 rpm. Dette er også en svært stille disk. Samsung Harddisk 500.0GB 7200RPM SATAII 3.0Gbps 3.5" NoiseGuard SilentSeek 16MB NCQ Altså alle med denne betegnelsen: NoiseGuard SilentSeek http://www.psdata.no/ps.asp?it=130692&mlevel=060400 Endret 29. mai 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå