Pliskin214 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hallo. Har et lite spørsmål jeg lurer på. Jeg har en cd-spiller i bilen med 4x35 watts utganger. Hvis jeg skal ha større høytalere enn 35 watt, må jeg da kjøpe extra forsterker? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Ikke tenk på watt. Watt har "ingenting" å si. Men uansett vil det være lurt med en egen forsterker. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 En CD-spiller vil sjelden kunne drive høyttalere skikkelig. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Skaff en bedre tittell. Jeg er langt fra noen ekspert når det gjelder bilstereo, men her er litt info: En 100W høyttaler angir maksimal effekt den tåler, ikke at den effekten den trenger. En god og kraftig forsterker vil hindre forvrengning/klipping ved høyere volum samt gi et bedre lydbilde/kvalitet. Dersom du skal plassere bass/sub-element(er) i bagasjerommet ville jeg vurdert å bruke penger på en separat forsterker, ettersom cdspiller-forsterkere ofte ikke henger helt med når man spiller høyt. Spør butikken din, de kan sikkert gi deg et råd eller to, samt muligens vise deg hvordan høyttalerene høres ut på 35W Lenke til kommentar
Pliskin214 Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 :!: Takk for hjelpen. Tror jeg går for kraftiger forsterker etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå