Gå til innhold

Ny pc, men hvilket HK.


Anbefalte innlegg

Handlekurv

Det er det jeg har satt opp atm.

Men det HK gir "bare" 1.8v til ramen og den rammen krever litt mere for å funke bra.

 

Pcen skal brukes til spilling og ser filmer ol på den. (Mye HD filmer)

Alt det andre har jeg, så det er bare det jeg trenger.

 

Noen som har noe å si om det oppsettet?

Forandre på noe?

Anbefale annet HK evt RAM?

Tror bare den RAM'en er ganske bra i forhold til at den koster så lite.

Mulig denne kanskje skulle vært postet under HK, men kom gjerne med anbefalinger av annet HW.

 

Vil helst ha alt fra samme butikk.

 

Også har jeg TT bigwater og lurer på om det passer til s775, har det til en Pentium s478 nå.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste hovedkort gir i utgangspunktet bare 1,8v til ram da det er standarden. Du må derfor ofte få inn i bios og sette spenning, timings og hastighet selv.

Minnet skal være glimrende og prisen er den laveste jeg har sett på 800MHz minne spesifisert til 4-4-4-12.

Kanskje vurdere et Asus P5N-E SLI kort. Billigere og muligens bedre.

 

Kanskje raske med deg det siste Fox 8800GTS 320MB kortet til 2250 kr i samme slengen.

Lenke til kommentar

Kommer nok til å holde meg til det skjermkortet. Testet jo veldig bra her på hw.no

 

Jeg leste i en erfaring på det kortet at han hadde porblemer med det hovedkortet og dem rammen.

Den poster ikke en gang bios med 4x1gb PC6400 ram. Om man klokker rammen ned til PC5400 (667), fungerer alt som det skal. Dette er et kjent problem med dette kortet, og det er mange som er forarget over dette på Asus sine forum. Det ventes imidlertid en Bios som skal fikse dette. Man må derfor enten kjøre <4gb ram i full 800Mhz, eller alle fire brikkene i PC5400.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...