johnterje Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg har funnet en tv som virker veldig bra, til en svært god penge.. http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2...-42in-LCD-TV/p1 Mitt problem er at denne ikke selges i Norge for øyeblikket, og jeg lurer på hvilke ekstra-kostnader jeg får, dersom jeg bestiller den fra england. Er det noen som har hørt om denne, og om den evt. kommer til Norge snart? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 ... og jeg lurer på hvilke ekstra-kostnader jeg får, dersom jeg bestiller den fra england. 8731270[/snapback] Ekstraomkostninger: Frakt. Norsk moms (25% av vareverdi inkludert frakt) og tollbehandlingsgebyr. Lenke til kommentar
johnterje Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) men, betaler jeg ikke moms for to land da? prisen er jo oppgitt i england med VAT og uten VAT, må jeg betale moms for prisen som er med VAT eller den uten? Endret 29. mai 2007 av johnterje Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Tror det er sånn at du får tilbakebetalt VAT når du betaler MVA når du fortoller den inn i Norge. Du skal iallefall ikke betale både VAT og MVA. Du skal heller ikke betale VAT eller MVA for frakt Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Tror det er sånn at du får tilbakebetalt VAT når du betaler MVA når du fortoller den inn i Norge. Du skal iallefall ikke betale både VAT og MVA. Du skal heller ikke betale VAT eller MVA for frakt 8732237[/snapback] Du skal kunne få tilbakebetalt britisk VAT etter at du har fått den inn i Norge, men det forutsetter at forhandler i UK gidder å gjøre det nødvendige papirarbeidet. Og jo, det skal betales mva av frakt! Derimot skal frakt holdes utenom når man avgjør om varen kommer under 200kr-grensa, men det gjør definitivt ikke et tv-apparat... Lenke til kommentar
Sam47 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Du skal kunne få tilbakebetalt britisk VAT etter at du har fått den inn i Norge, men det forutsetter at forhandler i UK gidder å gjøre det nødvendige papirarbeide Og de fleste billig webbutikker i England vet absolut ingenting om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå