-=Petter=- Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hei Er det mulig og lage en søl rubrikk i excel slik at man kan søke in regnearket uten og bruke ctrl-b funksjonen... Dette hadde også vært fint hvis man skal legge ut en liste på nett, slik at folk kan søke etter det dem er interresert i. Hvis dette f.eks. skal være en liste over filmer... Håper noen kan hjelpe meg. Mvh Petter Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Javisst, alt er mulig med Excel. I sin aller enkleste form: Høyreklikk arkfanen, velg Vis Kode, lim inn dette: Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Dim S As String, Funn As Range If Target(1).Address = "$A$1" Then S = Target(1).Value If S <> "" Then On Error Resume Next Set Funn = Me.Cells.Find(What:=S, _ LookIn:=xlValues, _ LookAt:=xlPart, _ MatchCase:=False) If Not Funn Is Nothing Then Funn.Activate End If End If End Sub Nå er celle A1 et søkefelt, og markøren hopper til første funn. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Kan ikke si jeg jeg får det til. Til og med prøvd og gjøre om den koden "$A$1" med "$E$1" som er et ledig felt i mitt ark... Men fikk det heller ikke til da... Eneste som skjer er at den havner i samme felt da jeg trykker enter... Det finnes ikke noe som er inne i excel som kanskje fungerer? Skal legge til at jeg bruker Excel 2007 Mvh Petter Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Noen som har fått til dette? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg prøvde akkurat i Excel 2003 og 2007. Funket bra med begge. Prøvde å søke etter både tekst og tall. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 da er det noe jeg må ha gjort feil... da må jeg se på det hmm Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Ja hvis ikke noe annet funker etter drøyt to måneder så kan det være en ide å se på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå