Gå til innhold

Network Manager (nm-applet) virker ikke!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

På min stasjonære PC virker ikke nm-applet som den skal.(GNOMEs nettverksbehandler) Den finner alle trådløse nettverk, og når jeg skal koble til ber den om nøkkel → loader i 1-2 minutter → ber om nøkkel igjen. Slik foregår det i evig tid. Det funker perfekt dersom jeg manuelt kobler til vha. «iwconfig» :) Den klarer heller ikke å styre kablet nettverk, så dette må jeg også fikse selv. Har forresten et Linksys W54G-kort. Noen som vet noe? På laptopen funker den uten problemer med et Intel IPW3945.

 

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her kommer det obligatoriske spørsmålet: Har du valgt rett i drop-down-menyen? Det vil si at du har valgt "hex" om du har koden i hex, eller "passphrase" om du har nøkkelen i passphrase-format?

8731643[/snapback]

 

Evt. "ASCII" dersom det faktisk er en ASCII-nøkkel og ikke en passphrase-nøkkel. Det styra jeg leeenge med...

Lenke til kommentar
Her kommer det obligatoriske spørsmålet: Har du valgt rett i drop-down-menyen? Det vil si at du har valgt "hex" om du har koden i hex, eller "passphrase" om du har nøkkelen i passphrase-format?

8731643[/snapback]

 

Ja, det har ikke noe med det å gjøre. Jeg opplever ofte at nm-applet ikke viser signalstyrken heller (noe iwconfig gjør).

 

Kjører Feisty.

 

edit; leif ..

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Har selv problemer med dette. Jeg må faktisk kille network manager og wpa_supplicant til tider, skikkelig irriterende. Artig nok viser manageren signalstyrker, men nekter å koble til. GUIen til wlan er direkte møkk i ubuntu imo, så jeg bruker good'ol iwconfig.

 

Har forresten et ipw2200 (med nyeste firmware / driver fra ipw2200.sf.net).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...