Gå til innhold

Network Manager (nm-applet) virker ikke!

Anbefalte innlegg

Hei,

På min stasjonære PC virker ikke nm-applet som den skal.(GNOMEs nettverksbehandler) Den finner alle trådløse nettverk, og når jeg skal koble til ber den om nøkkel → loader i 1-2 minutter → ber om nøkkel igjen. Slik foregår det i evig tid. Det funker perfekt dersom jeg manuelt kobler til vha. «iwconfig» :) Den klarer heller ikke å styre kablet nettverk, så dette må jeg også fikse selv. Har forresten et Linksys W54G-kort. Noen som vet noe? På laptopen funker den uten problemer med et Intel IPW3945.

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hvilken distribusjon kjører du, og hvilken versjon? nm-applet/NetworkManager støtter alle standard trådløskort, så om det fungerer med iwconfig burde NetworkManager kunne håndtere det óg.

Endret av comicz
Lenke til kommentar
Her kommer det obligatoriske spørsmålet: Har du valgt rett i drop-down-menyen? Det vil si at du har valgt "hex" om du har koden i hex, eller "passphrase" om du har nøkkelen i passphrase-format?

8731643[/snapback]

Evt. "ASCII" dersom det faktisk er en ASCII-nøkkel og ikke en passphrase-nøkkel. Det styra jeg leeenge med...

Lenke til kommentar
Her kommer det obligatoriske spørsmålet: Har du valgt rett i drop-down-menyen? Det vil si at du har valgt "hex" om du har koden i hex, eller "passphrase" om du har nøkkelen i passphrase-format?

8731643[/snapback]

Ja, det har ikke noe med det å gjøre. Jeg opplever ofte at nm-applet ikke viser signalstyrken heller (noe iwconfig gjør).

Kjører Feisty.

edit; leif ..

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Har selv problemer med dette. Jeg må faktisk kille network manager og wpa_supplicant til tider, skikkelig irriterende. Artig nok viser manageren signalstyrker, men nekter å koble til. GUIen til wlan er direkte møkk i ubuntu imo, så jeg bruker good'ol iwconfig.

Har forresten et ipw2200 (med nyeste firmware / driver fra ipw2200.sf.net).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...