Effectiv Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hey, jeg trenger hjelp i dag og Klarer ikke å installere Nvidia sine skjermdrivere for Linux.. Det står på punkt 3: install by writing "sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-9755-pkg1.run". Hvor skriver jeg dette? Har prøvd Terminal, men den sier bare Nvidia drivers can only be installed from root... Hva mener de her? ^^. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 du må være root for å installere. prøv "su -l root" først så skriver du inn rootpassordet ditt, og prøver "sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-9755-pkg1.run" Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Kjør heller sudo apt-get install nvidia-glx && sudo nvidia-xconfig Den filen fra nvidia.com kan du bare slette først, den trenger du ikke, du henter den med 'apt-get install nvidia-glx' som vist ovenfor, 'nvidia-xconfig' får Linux til å ta i bruk drivern ved å definere den i xorg.conf. Gjør dette hvis du bruker Ubuntu. Endret 29. mai 2007 av roberth1990 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Kom bare su: Authentication failure Sorry. :/ Vet at passored er rett.. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Klarte det tror jeg, takket være roberth1990 kom masse ting opp osv, og så lastet den ned masse greier og ting Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 mens jeg er i gang her, så lurte jeg på om hvordan jeg installerer Direct X Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 mens jeg er i gang her, så lurte jeg på om hvordan jeg installerer Direct X 8730837[/snapback] DirectX finnes ikke til noe annet enn Windows. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Okei, men hvordan kan jeg da spille cs? jeg har Cedega og wine, så jeg kan simulere windows,, kan jeg ikke installere via et av de programmene da? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Du trenger ingen ting annet enn spillene hvis du har wine/cedega, cedega er wine tilpasset for spill, wine er mer allround. Wine og cedega emulerer ingen ting! Endret 29. mai 2007 av roberth1990 Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Dra ned denne og fyr opp i Cedega: Steam Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det stemmer. Cedega er en kommersiell "fork" av Wine hvis hovedoppgave var å kjøre win32-spill. Derfor ville jeg prøvd Cedega først, selv om Wine også fint skal klare å kjøre Steam + Counter-Strike. I Cedega sitt tilfelle så er du nå nødt til å bruke et program eller grafisk frontend som kalles Point2Play. Velger du å bruke Wine, så er det enkleste/greieste å rett og slett gjøre dette fra en terminalemulator, f.eks gnome-terminal eller xterm ved å kjøre kommandoen wine windowssetup.exe Lenke til kommentar
cybertrec Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Kjør heller sudo apt-get install nvidia-glx && sudo nvidia-xconfig Den filen fra nvidia.com kan du bare slette først, den trenger du ikke, du henter den med 'apt-get install nvidia-glx' som vist ovenfor, 'nvidia-xconfig' får Linux til å ta i bruk drivern ved å definere den i xorg.conf. Gjør dette hvis du bruker Ubuntu. 8730810[/snapback] Funker det der i den siste ubuntu? jeg har slått meg på linux igjen og skulle laste inn nvidia sin skjermkort driver, men fikk problemer siden runlevel 2-5 kjører Xwindows (grøsselig irriterende å ikke bare kunne skrive init 3) og runlevel 1 hjalp fint lite når man skal installere... Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Ubuntu 7.04 har også System > Administrajon > restricted driver manager/håndtering av ufrie drivere. I den er det bare å huke av en boks så installeres grafikk kort driveren Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Ubuntu 7.04 har også System > Administrajon > restricted driver manager/håndtering av ufrie drivere. I den er det bare å huke av en boks så installeres grafikk kort driveren 8739158[/snapback] Den ga dårlig 3D ytelse for meg av en eller annen grunn. Brukte envy og det funka bra. Men husk å slå av skrivebordseffekter/beryl først. Steam og source spill funker greit med wine. Trenger ikke å bruke cedega. Men pass på å bruke WINEDEBUG="fixme-all" i kommandoen. Det gir bedre ytelse. F.eks så skriver du dette i en terminal WINEDEBUG="fixme-all" wine '/home/lasse/Spill/steam/steam.exe' (bytt ut det siste med hva som er rett for deg) Eller lag en SH fil av det. Bare lagre det i en tekstfil og kall den steam.sh. Endret 30. mai 2007 av BigFatty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå