Rescue me Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hvordan virker skanningen på flyplasser? Skanner de bagasje som skal i bagasjerommet? Hvor bra skanner skannerene? Kan de f eks finne en kortstokk inni en pute? Har ikke tenkt til å gjøre noe ulovlig er bare litt nysjerrig . Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Tror nok de skanner alt som skal i bagasjerommet og. For å finne mulige bomber og slikt.. Men de er vel ikke like strenge som ved håndbagasje Og jeg tror nok de kan finne ALT Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 ja det går sikkert bra å kjøpe noen kniver eller noe annet på en klassetur å slippe unna med det Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 ...helt til du skal gjennom tollen. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 ...helt til du skal gjennom tollen. 8735754[/snapback] hehe det går også bra jeg kjøpte et samurai sverd i thailand og lad det kofferten gikk helt fint det Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Det er lovlig å importere sverd. Det er dermed verre med kniver. F.eks. Kniver med tosidig egg regnes som våpen og er derfor ulovlige. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 ...helt til du skal gjennom tollen. 8735754[/snapback] hehe det går også bra jeg kjøpte et samurai sverd i thailand og lad det kofferten gikk helt fint det 8736262[/snapback] Hvis de hadde plukket ut deg til vilkårlig sjekk i tollen, ville de nok tatt fra deg kniver. I tillegg kjenner jeg en som måtte tømme bagen sin, fordi de hadde funnet knokejern og kastestjerner når de hadde skannet den etter innsjekking. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Hvis man legger sølvpapir rundt en kniv og legger den i baggen vil den da blir oppdaget? Lurer også på hva straffen for å ha smuglet inn en softgun eller en springkniv er? Igjen, jeg har ikke tenkt å gjør noe ulovlig . Endret 30. mai 2007 av oblivion_-__ Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Hvis man legger sølvpapir rundt en kniv og legger den i baggen vil den da blir oppdaget? Lurer også på hva straffen for å ha smuglet inn en softfun eller en springkniv er? Igjen, jeg har ikke tenkt å gjør noe ulovlig . 8740987[/snapback] haha næida du skal bare til polen xD haha! er det ulodvlig å ta softgun inn i norge? softgun selges jo her, bare mye dyrere. springkniv det blir vell noe med bessitelse av ulovlig våpen det. Endret 30. mai 2007 av naits360 Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hvis man legger sølvpapir rundt en kniv og legger den i baggen vil den da blir oppdaget? Lurer også på hva straffen for å ha smuglet inn en softgun eller en springkniv er? Igjen, jeg har ikke tenkt å gjør noe ulovlig . 8740987[/snapback] Softgun er lovlig så lenge det ikke er et luftgevær som trengs lisens i Norge. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Tror de blir enda mer mistenkelige hvis de ser en klump med sølvpapir Husker en gang jeg hadde med meg en matpakke som var pakket inn i sølvpapir, og da ble jeg bedt om å ta den ut av bagen og vise sikkerhetsvakten innholdet (riktignok håndbagasje, men allikevel...) Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Man trenger da ikke våpenlisens for luftgevær? Salongevær trenger man til ja, men ikke luftgevær. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Tror man trenger lisens hvis den skyter over en viss hastighet Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Stemmer det, men det tror jeg er 380 m/s og såvidt meg bekjent er det bare et gevær som har dette ^^ Tror forøvrig at det gjelder hvis kaliberet på kula er over 4,5mm Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Stemmer det, men det tror jeg er 380 m/s og såvidt meg bekjent er det bare et gevær som har dette ^^ Tror forøvrig at det gjelder hvis kaliberet på kula er over 4,5mm 8745355[/snapback] Jeg mente jo selvfølgelig et luftgevær med så stor utgangshastighet at det trengs lisens. Man må ha lisens for å kjøpe luftvåpen i kaliber 5,5. Det trenges ikke lisens for standard våpen, med kaliber 4,5 http://www.becotrading.no/shop.asp?p=4261904 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå