Black Star Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Så dere mener at jeg ikke trenger å bry meg om det? I så fall, veldig greit for meg Ta de samme bildene med mer normal blender (prøv rundt 11), så tror jeg det blir vanskelig å se støv i det hele tatt. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Har nå tatt nye bilder av en helt lyseblå bakgrunn. (PC-skjermen faktisk!) 18mm, f11, iso 200 18mm, f22, iso 200 70mm, f11, iso 200 70mm, f29, iso 200 Jeg kan nå se at jeg ikke trenger å beskymre meg nevneverdig, . Ved f11 er det ikke? synelig, men ved f22 blir støvet mer markant og ved f29 full zoom blir det litt kraftigere. Heldigvis bruker jeg skjelden (aldri?) blender minde enn 11, så jeg regner med at jeg slipper billig unna! Edit: Noen tips hva jeg kan vanske det ytterste glasset med på objektet? Begynner å bli litt møkkete. Håper og regner med at jeg kan bruke slik man renser brillene sine med!? Endret 25. juni 2007 av Petterahl Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Kjøp linseveske og noen linsepapir. Drypp et par dråper på linsepapiret (ikke direkte på objektivet), og vask frontelementet forsiktig. Snu papiret til en tørr del, og tørk forsiktig av. Ellers kan det hende det hjelper om du puster/lager dugg på frontelementet og bruker en normal linseklut/brilleklut. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg har en brillerens fra interoptkk her, og der står det at den kan brukes på alle former for brilleglass - også på super refleksfrie glass. Den virker også antistatisk og gjør det lettere å holde brillen ren. Sammensetning: Vannbasert emulasjon samt hjelpstoffer. Kan jeg bruke den? Hvor kan jeg evt. kjøpe det andre? Hos optikkeren? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Skulle tro du kunne bruke brillerens, men har aldri prøvd selv, så jeg tør ikke garantere noe. Bruker objektivvæske selv, og det fås kjøpt på fotobutikker. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Super-refleksfrie glass = multicoatede linser. Det er det samme, bare at coatingen på kameraobjektiver er mer solid. Mao. kan du fint bruke rensevesken fra optikeren, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå