Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ethernet (LAN) over strømnettet

Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen her som har erfaring med LAN over strømnettet? Jeg husker en artikkel for en stund siden om noen adaptere som skulle gjøre dette mulig.

Virker som ett kjekt alternativ til å kable fra annen til første etasje hos meg, men jeg skulle gjerne likt å høre om noen har noe erfaring med det. Er TEMMELIG lei dårlig WiFi forbindelser.

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

er det noen her som har erfaring med LAN over strømnettet?  Jeg husker en artikkel for en stund siden om noen adaptere som skulle gjøre dette mulig.

Virker som ett kjekt alternativ til å kable fra annen til første etasje hos meg, men jeg skulle gjerne likt å høre om noen har noe erfaring med det.  Er TEMMELIG lei dårlig WiFi forbindelser.

Takker

8730456[/snapback]

Jeg har to Devolo 85 Mbps for å få signal fra kabelmodemet i en ende av stuen til pcen i den andre enden. Fungerer helt fint det. Hvordan det blir med hastighet i LAN kan vet jeg ikke, men HER er vel den artikkelen du tenker på.

Lenke til kommentar

Takker så mye for linken.

Det ser jo bra ut det. Jeg har problemer med trådløst nettverk og PS3, og med den nye streaming funksjonen så må vel dette til.

Satser på at det blir bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...