Deini Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Takk! Har denne eksamen imorgen! Dette hjelper STORT! Lenke til kommentar
robertsi Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 No problem:) Er det noen som kan fortelle meg hvordan de grammatikk oppgavene ble? Hvilke typer oppgaver og slikt? Og en ting til, fekk folk forskjellig type av denne eksamen/tentamen? Takk på forhand Lenke til kommentar
kops Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Noen som kan scanne inn og legge ut resten av eksamenen også? Lenke til kommentar
F9T Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Er det noen her som kunne tenke seg å legge ut det de skrev på denne eksammen her? Skal mest sannsynelig ha denne prøva imorra og trenger så mye hjelp som mulig. Hadde vært knall Lenke til kommentar
waqas0704 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg har denne eksamen imorgen... kunne noen hjelpe meg ?? jeg trenger all den hjelpen jeg kan få jeg har del 3 nå men trenger virelig oppg 1 og 2 Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hadde engelsk eksamen 2007 som tentamen nå. Tok med oppgavene hjem og her er de:(Skriver bare inn del 3 for del 1 og 2 er enkle innfyllingsoppgaver og sykt lange å skrive av) Del 3: Answer one of the tasks below a, b or c. A) Can literature and art cause debate and influence society? Is it true that "the pen is mightier than the sword"? You have been asked to give a talk at your local youth club. You choose to discuss how literature and/or films may start a debate or influence society, using examples from English texts and/or films. Write the manuscript for your talk. Give your manuscript a suitable title. B) Use the poem "I hear America singing" (from your preparation) and examples from at least one other text or film you have worked with to write a text for your school newspaper. Choose one of these titles: "Working life yesterday and today" or "Working life - what do we have to look forward to?" C) Making difficult decisions is part of life. Deciding on an education or a career might be difficult. Deciding what do you do if a friend of yours does something dishonest, or if you see somebody being bullied or treated unfairly might be worse? Write a personal text, in which is to appear in a school magazine, a suitable title. Sann...håper noen får bruk for det! jeg lurte litt på oppg. 2 på eksamen 2007. det står noe om reisemål og slikt. hva slags reisemål er det snakk om? hva går oppgave 2 ut på? skal ha denne prøva imårra Lenke til kommentar
F9T Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Du skal trekke ut det positive fra et reiseinnlegg og skrive noe som kan brukes som reklame for stedet. Lenke til kommentar
toviz Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hey Oppgave 2 er som følger: Answer either a or b a) The following extract is based on Teacher Man by Frank McCourt, whoworked as a high school teacher in New York for 30 years. Here the author tries to recreate in writing the spoken language of some Puerto Rican teenagers in his class. Maria, Claudia andSerena are three of them. Link til utdrag Find four types of non-standard English in this excerpt and sugest correct versions. Choose two of your examples and explain why they are non-standard. b) Read "Sun, Sand and Sickness - Mediterranean Travel Blog" ("Vedlegg"). Use the positive information in the travel blog to write a brief advertising text that the travel agency Online Travels can use to promote this holiday destination in a teenage magazine. Vedlegget er på en side, så orker ikke skrive det av. Nå har du/dere hvertfall fått litt peiling på hva oppg. a går ut på...ville valgt den hvis jeg var dere Lykke til! Lenke til kommentar
waqas0704 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Takk Takk!!! det var akuratt hva jeg trengte toviz ;) Endret 15. april 2008 av waqas0704 Lenke til kommentar
toviz Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 NP Husk at oppg. 3 teller mye mye mer enn de andre da Ville hatt det klart for meg på forhånd hva jeg skulle skrive om... Lenke til kommentar
toviz Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 No problem:) Er det noen som kan fortelle meg hvordan de grammatikk oppgavene ble? Hvilke typer oppgaver og slikt? Og en ting til, fekk folk forskjellig type av denne eksamen/tentamen? Takk på forhand Er bare en utgave av Engelsk eksamen 2007 så vidt jeg vet... Ikke vær urolig for oppg. 1 og 2, det er oppg. 3 som gjelder!! Du får masse av tid til å ordne de to første hvis du forbereder deg på oppg. 3 på forhånd Lenke til kommentar
nietsrot Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hei, jeg skal ha tentamen i engelsk i morgen. Lurer derfor på om det er noen som har hatt ENG1002/ENG1003? evt om dere kan si hva langsvars oppgaven gikk ut på? Lenke til kommentar
Meowen Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 har en følelse av at denne kan komme til hjelp Lenke til kommentar
Meowen Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 skal skrive oppgave 3c , noen som har tips til hvordan jeg skal skrive denne oppgaven/hvordan jeg skal bygge opp teksten? noen ting som er viktig å få med? Lenke til kommentar
toviz Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 har en følelse av at denne kan komme til hjelp Ikke dumt Lenke til kommentar
bobbywh Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 hei (: jeg har sett at det har blitt lagt ut to forskjellige ''versjoner'' av oppgave 3c Går oppgaven ut på å skrive en personlig tekst om det å ta vanskelige valg. Eller, skal du lage en tekst om dette ut i fra to eller flere engelske tekster? :S Lenke til kommentar
Meowen Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 jeg skrev en personlig tekst og viste til to tekster/filmer vi har hatt om iløpet av året da Lenke til kommentar
Emmie Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg føler meg veldig dum nå, men hva er egentlig en personlig tekst? Lenke til kommentar
Luna91 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Del 3: Answer one of the tasks below a, b or c. C) "Making difficult decisions is part of life. Deciding on an education or a career might be difficult. Deciding what do you do if a friend of yours does something dishonest, or if you see somebody being bullied or treated unfairly might be worse? Write a personal text, in which is to appear in a school magazine, a suitable title." Utrolig dårlige oppgaver,for å si det mildt. Skjønner ikke oppgaven helt. Hva er du egentlig skal skrive om ? Utdanningsdirektoratet sier dette,men blir bare forvirret. Skal man bare skrive om et vanskelig valg? Skal man sammenligne eller hva? Oppgave 3c Sensorene må være åpne for at elever kan fokusere på både tekster og filmer. I en god besvarelse vil eleven klare å presentere personer og situasjoner på en presis og relevant måte uten å referere hele historien. Eksemplene vil være velvalgte mht å vekke interesse og engasjement hos leseren og strukturen klar og logisk med god sammenheng. Eleven har gjerne reflektert over hvorfor dilemmaene og/eller valgene var så vanskelige og har vurdert ulike løsninger. Både innhold og struktur vil bidra til at budskapet formidles på en overbevisende måte. Tittelen er treffende, og både språk og innhold vil være egnet til bruk i en skoleavis. Svakere besvarelser vil være preget av mer referat og mindre refleksjon, en mindre grad av relevans i eksemplene, og av en svakere struktur og sammenheng i fremstillingen Endret 29. april 2008 av Luna91 Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Du skal skrive en tekst som handler om å ta vanskelig valg og vise til f.eks. tekster som du har hatt i pensum som handler om å ta valg som er vanskelige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå