Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen, 5 timers kurset-2007

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, flere som kom opp til denne eksamen her? Hvordan tenker dere å forberede dere?

Noen som har hatt den tidligere som kan komme med noen tips?

8730355[/snapback]

Hei! Ja jeg kom også opp og fikk nettopp oppgavene, hvordan jeg skal forbrede meg vet jeg ikke helt, men jeg vil anbefale å se på den siste setningen i ruten "Read and reflect on the quote and the poem as well. They might be useful"

Jeg tar det som et lite hint, så jeg skal sette meg litt in i den "The pen is mightier that the sword" og skrive en liten tekst også skal de andre som gikk opp være igjen og lese det diktet "I hear America Singing". Vi vil også lese relevante tekster fra boka vår (alle har jo forskjellige bøker, vi har "experience") og i tilleg noen tekster vi har fått utdelt. Vi prøver å holde oss til tekster som har noe med de tre punktene som er satt opp, altså: 1) people making defficult choices

2) work and careers

3) social conditions

Jeg vil ønske alle her lykke til!

Lenke til kommentar

Siden forberedelses delen peker såpass mye mot literatur vil jeg tro at nesten alle spørsmålene vil baseres på dette også. Derfor kan det være nyttig og ta med eventuel engelsk-bok man har lest gjennom skole året.

Jeg er nesten helt sikker på at det vil komme en oppgave der du må analyse en tekst, innholdet i en bok o.l ,- da er det super viktig å lese oppgaven NØYE så du gjør hva som står! Om det står analysèr, betyr det IKKE at du skal gjennfortelle innholdet i boka. Det er irrelevant og betyr man ikke har skjønt oppgaven. Altså bruk tid til å lese gjennom oppgavene i morgen.

Om man ser på forberedelses delen ser man en klar sammenheng mellom "2) work and careers" og "I hear America Singing". Ta en titt på det, det kan godt hende du får en oppgave om akkurat den teksten, men tanke på at du får ta med forberedelses arket på eksamen.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å ta med engelsk lærebok og norsk boka "Panorama".

Her står det ting over hvordan man analyserer og skriver forskjellige tekster osv.

Noe jeg tror vil bli veldig viktig etter å ha sett eksamensoppgaven som går mye på analysering går jeg iutfra. Jeg topper det hele med å se på en knakelibrake god engelsk film ikveld :p That's my way of forbredning! :thumbup:

Råder sterkt til at de som har engelskboka "Passage" leser i den. For de tre punktene som er i forbredelses arket er tatt direkte fra den læreboka. hey hey!

lykke til og alt det der :p

Endret av Enkai
Lenke til kommentar

Jeg går VK1 (VG2 eller noe for de nye fancypants reform elevene) , har 5 timers engelsk, kom opp til eksamen (4 juni elns?)

Vi har ikke fått noe hefte/ark ennå, men det kan hende at vi får (har engelsk time om 1t 30min) Har dog ikke hørt noe om at vi skal få noe da ...

Endret av egzeth
Lenke til kommentar
WTF?!? hvilken klasse/skole går dere på a...vi hakke fått noen forbredelsesdel og noen ark..hva faen?

der går vel i VK1 og har 5-timers kurset? elr er det snakk om 10-klassE?

8747312[/snapback]

Vi går VG1, det første kullet med kunnskapsløftet.....

Lenke til kommentar
Jeg fikk også hefte i dag, har eksamen i morgen. Veldig rart at du ikke har fått det, når skal du ha eksamen?

8748028[/snapback]

Ser ut som om de som går VG1 (førsteklasse, kunskapsløftet) får hefte/ark, mens de som går VK1 (andreåret, ref94?) ikke får noe hefte/ark.

Så: Noen (som meg) trodde det var snakk om VK1 eksamen, mens andre troddet det var snakk om VG1 eksamen. Begge har mulighet for 5timers engelsk, så ;)

Lenke til kommentar
Jeg fikk også hefte i dag, har eksamen i morgen. Veldig rart at du ikke har fått det, når skal du ha eksamen?

8748028[/snapback]

Ser ut som om de som går VG1 (førsteklasse, kunskapsløftet) får hefte/ark, mens de som går VK1 (andreåret, ref94?) ikke får noe hefte/ark.

Så: Noen (som meg) trodde det var snakk om VK1 eksamen, mens andre troddet det var snakk om VG1 eksamen. Begge har mulighet for 5timers engelsk, så ;)

8748123[/snapback]

åja..haha..jeg mente VK1..men kanskje det var misvisende..har forresten eksamen på mandag..

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Skal ha eksamen i morgen. Fikk utlevert heftet i dag. Har faktisk ikke greie på hvor jeg skal forberede meg. Tips?

Lenke til kommentar

8748028[/snapback]

Hvilken klasse går du i a?

8748613[/snapback]

Jeg går Vg1 (1.klasse).

Lenke til kommentar
Noen her som går VKII`?

8749175[/snapback]

Ja, går VK2.

Regner med man klarer seg godt om man har sånn nogenlunde kunnskap til de politiske/skole systemene i UK/US.

Ellers er vel også historien til de nevnte sikkert ikke dumt å sjekke.

Litteratur?

Er i hvertfall det jeg satser på.. :)

Lenke til kommentar
Jeg kommer nok til å ta med engelsk lærebok og norsk boka "Panorama".

Her står det ting over hvordan man analyserer og skriver forskjellige tekster osv.

Noe jeg tror vil bli veldig viktig etter å ha sett eksamensoppgaven som går mye på analysering går jeg iutfra. Jeg topper det hele med å se på en knakelibrake god engelsk film ikveld :p That's my way of forbredning!  :thumbup:

Råder sterkt til at de som har engelskboka "Passage" leser i den. For de tre punktene som er i forbredelses arket er tatt direkte fra den læreboka. hey hey!

lykke til og alt det der :p

8747175[/snapback]

"Råder sterkt til at de som har engelskboka "Passage" leser i den. For de tre punktene som er i forbredelses arket er tatt direkte fra den læreboka. hey hey!"

nå har jeg lånt denne boka, men jeg finner ikke disse the punktene noen plasser, kan du være så snill å si noen sidetall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...