EspenFe Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hei. Pcen min har funkert bra i 1 måned nå etter jeg kjøpte meg nye deler. Men idag kom det, jeg slo den på, den ville ikke boote er det pipe du får, den slo seg rett av. Så tok jeg ut ene RAMbrikken og da startet den. Etter det så slo jeg av pcen, satt inni RaM-brikken igjen, og alt startet. Jeg fikk beskjed at min pc var for overklokket (noe som den ikke er) så jeg satt alt til default. Nå startet jeg opp normalt. Men senere så slo den seg plutselig av igjen. Temperatureneer helt greie. CPU ligger på 30 grader(Intel E6600), Hovedkort på 34 (P5W DH Deluxe). Alt er greie temperaturer på. Har jeg for liten strømforsyning ? Klarer en 520W Aspire å kjøre dette oppsettet ; Intel Core 2 Duo E6600 Asus P5W DH-Deluxe GeiL DDR2 Ultra 6400 4-4-4-12 Radeon X850XT 256MB Maxtor 300GB S-ATA 16MB 7200RPM Maxtor 200GB P-ATA (IDE) 16MB 7200RPM SB-LIVE 24! 5.1 Lydkort Her er link til strømforsyningen ; https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Håper at noen her inne kan hjelpe meg -Espen Lenke til kommentar
Babb Rass Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Hei Espen. Har du noen lett tiljengelige ramm brikker? Hvis du kunne byttet ut de(n) du bruker og prøvd med noen andre? Det er ikke sikkert hovedkortet ditt støtter akkurat din brikke. En annen muligher er også å flashe biosen, og legge inn en nyere version. Mvh. Christoffer Endret 29. mai 2007 av Wenom^^ Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Hei Espen. Har du noen lett tiljengelige ramm brikke®? Hvis du kunne byttet ut de(n) du bruker og prøvd med noen andre? Det er ikke sikkert hovedkortet ditt støtter akkurat din brikke. En annen muligher er også å flashe biosen, og legge inn en nyere version.Mvh. Christoffer 8730323[/snapback] Hei. har ikke akkurat det nei. En i klassen mitt har dette, og det kjører fint. Får ikke sjangs i havet til å starte med flashinga. Pcen slår seg av fortere enn det Lenke til kommentar
Babb Rass Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hei. har ikke akkurat det nei. En i klassen mitt har dette, og det kjører fint. Får ikke sjangs i havet til å starte med flashinga. Pcen slår seg av fortere enn det 8730334[/snapback] Ok, rekker du ikke å komme inn i bios engang? Det er ikke PSU'en din i allefall. En 520w er ganske sprek, og klarer å dra gode oppsett. Har du prøvd å resette biosen. Kan hende den da blir litt mere villig. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Hei. har ikke akkurat det nei. En i klassen mitt har dette, og det kjører fint. Får ikke sjangs i havet til å starte med flashinga. Pcen slår seg av fortere enn det 8730334[/snapback] Ok, rekker du ikke å komme inn i bios engang? Det er ikke PSU'en din i allefall. En 520w er ganske sprek, og klarer å dra gode oppsett. Har du prøvd å resette biosen. Kan hende den da blir litt mere villig. 8730409[/snapback] Nå har jeg restarte biosen, men det er akkurat samme Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Er redd det er en av rambrikkene din som er synderen. Får å finne ut det kan du kjøre mem86. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Er redd det er en av rambrikkene din som er synderen. Får å finne ut det kan du kjøre mem86. 8731761[/snapback] Hvordan kjører jeg denne testen ? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 strømforsyningen holder i massevis hioldt iværtfall for meg med E6600 og 7900GTO i SLI under "heavy" klokking Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Ingen som vet hvordan jeg kjører memtest86 ? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Du må laste den ned brenne det på en cd eller legge det på en minnepenn (er ikke sikker på om mp funker :S) og boote fra mp/cd ..... Lenke til kommentar
Babb Rass Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Memtest finner du hermemtest86. Den fungerer slik The Ghost forklarte. Last ned, brenn ut, boot med cd. Selv har jeg ikke erfaring med memtest og minnepenn, men på cd funker det i allefall utmerket. La dataen stå å gå under minne testen i et par timer. Hvis det kommer opp røde streker på bunn, som kan komme opp etter allerede 20 min, så er det noe feil på rammen. Men jeg må desverre si at jeg trur det er rammen som er synderen her ja. -Wenom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå