Gå til innhold

Erfaringer med S70?

Anbefalte innlegg

Jeg har et Canon A85 som jeg har vært meget fornøyd med. Dette kameraet har kona tatt over og jeg kjøpte derfor et mju 600 som jeg ikke er fornøyd med. Vurderer derfor et brukt S70 til 1500-2000,-. Hvordan vil dette kameraet være iforhold til nye i samme prisklasse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer derfor et brukt S70 til 1500-2000,-. Hvordan vil dette kameraet være iforhold til nye i samme prisklasse?

8730136[/snapback]

Canon S70 er et bedre kamera enn kamera i samme prisklasse (1500 kroner). Du har et mer solid hus, flere manuelle funksjoner, bedre optikk osv... rett og slett et kamera som gir inntrykk av å være påkostet og dyrt, mens nye kamera i samme prisklasse virker litt plastic-fantastic og billige. Mulig noen helt nye kamera i denne prisklassen er litt raskere på utløseren og fokus, men det er neppe spesielt mye ettersom kamera til 1500-2000 kroner som oftest får dårlig score på dette punktet.

Jeg ville valgt S70 fremfor et nytt til samme pris.

Lenke til kommentar

Takk for svaret Afseth, skal se at det blir et nytt/gammelt kamera p åmeg.

Når det gjelder mju600 så er referansen min Canon A85 og jeg synes rett og slett at bildekvaliteten på canon-apparatet er bedre og det hadde jeg ikke forventet. A85 er bedre på både skarphet, farger og bilder av ting (les ungene) i bevegelse. Olympusen er jo "penere" rent utseendemessig men det er av underordnet betydning.

Lenke til kommentar
Når det gjelder mju600 så er referansen min Canon A85 og jeg synes rett og slett at bildekvaliteten på canon-apparatet er bedre og det hadde jeg ikke forventet. A85 er bedre på både skarphet, farger og bilder av ting (les ungene) i bevegelse.
Undrer meg ikke at du synes det :) A85 er et mye bedre kamera på de punktene du påpeker. Olympus har heller aldri klart å komme helt opp til f.eks. Canon og Nikon sitt nivå hva angår bildekvalitet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...