gaardern Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg har kjøpt en dele-bil som skiltene er levert inn på. Jeg skal bare plukke de delene jeg trenger og skrote bilen. Får jeg vrakpanten så lenge salgsmelding er fylt ut og levert? Noen som vet hvordan disse reglene er? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Så lenge du har en bil som er fortollet inn til Norge, som har rammenummer intakt på bilen får du vel levert den... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Ja, men er årsavgift betalt? Og når ble skiltene levert inn? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Skiltene er levert for over 6 mnd siden, men jeg har lest litt rundt, og det er folk som sier at den som leverer bilen får vrakpanten, selv om bilen står i gammel eiers navn, men mange forskjellige "meninger" rundt dette temaet... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Du må være eier av bilen... er bare å levere en sånn eierskiftemld (koster ingenting). Så kan du levere bilen, vente i 4-5 uker, så kommer pengene på konto. Merk deg at du må ha med kvittering for at skilter er levert inn. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Ok, må den være 100% utfyllt med gammel eiers personnummer og hele pakka? Eller kan jeg bare fylle ut navn, adresse og telefonnummer på gammel eier? Han som solgte bilen bor et stykke unna her. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Du selv har ikke lov til å fylle ut det. Han må gjøre det. Det viktigste på salgsmeldingen er: Tidligere eiers fødsels+personnummer, regnr. (helst chassinr. også. Men dette finer de ut uansett) Og skader jo ikke med navn også. Så kan du fylle ut din del og levere Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Du selv har ikke lov til å fylle ut det. Han må gjøre det. Det viktigste på salgsmeldingen er: Tidligere eiers fødsels+personnummer, regnr. (helst chassinr. også. Men dette finer de ut uansett) Og skader jo ikke med navn også. Så kan du fylle ut din del og levere 8730094[/snapback] Stemmer at du ikke har lov... Men kan du ikke bare få en kompis til og fylle ut for "selgeren" ettersom du allerede har kjøpt den? De sjekker jo ikke det... evnt kan du ta en tlf til selgeren for og høre om det er ok.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Stemmer at du ikke har lov...Men kan du ikke bare få en kompis til og fylle ut for "selgeren" ettersom du allerede har kjøpt den? De sjekker jo ikke det... evnt kan du ta en tlf til selgeren for og høre om det er ok.. 8731026[/snapback] Blir ikke noe mer lovlig av den grunn. I rettsaparatet kalles dete dokumentforfalskning og blir ansett som svært alvorlig. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Da har jeg sjekka det opp. Tollvesenet sa at bilen trenger ikke stå i mitt navn for at jeg skal få utbetalt vrakpanten. Eneste jeg trenger er utskrift av bekreftelsen på at kjøretøyet er avskiltet, noe jeg fikk da jeg oppgav understellsnummeret til biltilsynet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå