Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vrakpant ved kjøp av dele-bil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skiltene er levert for over 6 mnd siden, men jeg har lest litt rundt, og det er folk som sier at den som leverer bilen får vrakpanten, selv om bilen står i gammel eiers navn, men mange forskjellige "meninger" rundt dette temaet...

Lenke til kommentar
Du selv har ikke lov til å fylle ut det. Han må gjøre det.

Det viktigste på salgsmeldingen er: Tidligere eiers fødsels+personnummer, regnr. (helst chassinr. også. Men dette finer de ut uansett) Og skader jo ikke med navn også.

Så kan du fylle ut din del og levere :)

8730094[/snapback]

Stemmer at du ikke har lov...

Men kan du ikke bare få en kompis til og fylle ut for "selgeren" ettersom du allerede har kjøpt den?

De sjekker jo ikke det... evnt kan du ta en tlf til selgeren for og høre om det er ok..

Lenke til kommentar
Stemmer at du ikke har lov...

Men kan du ikke bare få en kompis til og fylle ut for "selgeren" ettersom du allerede har kjøpt den?

De sjekker jo ikke det... evnt kan du ta en tlf til selgeren for og høre om det er ok..

8731026[/snapback]

Blir ikke noe mer lovlig av den grunn. I rettsaparatet kalles dete dokumentforfalskning og blir ansett som svært alvorlig.

Lenke til kommentar

Da har jeg sjekka det opp. Tollvesenet sa at bilen trenger ikke stå i mitt navn for at jeg skal få utbetalt vrakpanten. Eneste jeg trenger er utskrift av bekreftelsen på at kjøretøyet er avskiltet, noe jeg fikk da jeg oppgav understellsnummeret til biltilsynet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...