Gå til innhold

Store problemer med skjermkort/driver til laptop

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette er rett kategori, men jeg tror det er skjermkortet som er fucked. Dette er PC'en min, altså et GeForce GO 7600.

Det som skjedde er at jeg spilte World Of Warcraft. Så avsluttet spillet, og det kom ei melding, at jeg måtte oppdatere driverne, eller installere Direct X 9.0. Jeg merket meg at dette var rart, men startet med å installere Direct X. Når jeg da startet spillet igjen for å teste, begynte bare login screenen i spillet og blinke, og tilslutt slo PC'en seg av. Når jeg rebootet, kom det opp vertikale striper av farger nedover på skjermen. Jeg kom meg ikke lenger enn inn i Windows, der fargene ikke var normale, før det kom en bluescreen(som forsvant etter 2 sekunder), og den rebootet.

Dette skjedde hver gang, og til slutt kjørte jeg et program som fulgte med PC'en. Det ligger en partisjon som jeg brukte til å formatere og gjenopprette til fabrikkinnstillinger. Det rare var at når jeg kjørte dette programmet, som jeg loadet under booting, var at det ikke var noe galt med fargene der. Alt var helt normalt, og jeg regnet med at det bare var driverne som var tullete i XP. Formateringen hjalp ikke i det hele tatt, og jeg kommer meg ikke inn i XP før den restarter, og de rare stripene er der enda. Noen ide? Er det noe jeg kan gjøre selv, ønsker ikke å sende den inn på reperasjon...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...