raathass Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Hei. Skal kjøpe 500GB ekstern HD. Litt usikker på om det holder med USB eller om jeg skal kjøpe en NAS, men uansett er jeg opptatt av fysisk størrelse på disk og ikke minst strømforsyningen. Noen med erfaring som kan si noe om størrelse på strømforsyning (inkludert ledning, mye mer hendig med tynn ledning og flat euro-kontakt enn lange, tykke "PC-kabler") på de ulike alternativene? Endret 29. mai 2007 av raathass Lenke til kommentar
jpmid Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg tror ikke du finner en så stor ekstern disk som bare bruker strøm fra USB. 3,5" disker trenger separat strømforsyning, men 2,5" disker kan nok klare seg med USB-strømmen. Da finnes for eksempel denne: http://www.psdata.no/ps.asp?it=131343&pdm=mainspec. Den er på 160MB. Lenke til kommentar
raathass Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Takk for tilbakemelding. Jeg er klar over at 3,5" disker trenger ekstern strømforsyning, det er derfor jeg stiller spørsmålet om hvilken disk som har den minste/netteste strømforsyningen. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Har hatt en WD mybook i snart et år nå, og den har sånne slanke ledninger som du ikke trenger å tvinne på en svær trommel for å få med deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå