blazius Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg skal bytte ut den originale signalkilden i min Toyota Camry fra 1992. Det originale anlegget bestod av en kassettradio, med separat CD-spiller som tilleggsutstyr - dette var kanskje veldig fancy den gang. Nå har CD-spilleren tatt kvelden, jeg tror ikke det har noen hensikt å prøve å reparere den. Jeg er ute etter en enkel og grei CD-receiver til å erstatte den gamle spilleren. Den må kunne spille MP3-plater på en fornuftig måte. Den bør ha en rimelig god radiodel, med full støtte for RDS. Jeg er ikke opptatt av å spille høyt, og bilen (og medpassasjerene på 1-5 år) er uansett for støyende til at jeg trenger noe luksusutstyr på HiFi-fronten. Det er snakk om å høre på Norgesglasset på P1 og å spille Klatremus-CDer, for å si det sånn. Jeg er opptatt av at spilleren skal være teknisk "solid" (uten svake plastdingser eller elektronikk som tar kvelden fordi ettåringen betjener utstyret). Den bør være lett å betjene - færrest mulig knapper, og de man bruker "i eininga" (av/på, kanalvalg, navigering på CD) bør være lette å "få tak i". Utseendet bør være forholdsvis nøytralt, uten discolys og fancy styling. Pris: Lavest mulig, gjerne rundt 1000-lappen om mulig. Men jeg går gjerne noe opp i pris dersom det er rasjonelle årsaker til det. Jeg har lurt på Panasonic CQ-C1303 eller JVC KD-G332, men tar svært gjerne imot forslag til andre løsninger. (Jeg regner med at alt som finnes av spillere i dag takler styring av motordrevne antenner...?) Lenke til kommentar
Defus Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Du burde også se litt nærmere på spillere fra Alpine og Pioneer. Lenke til kommentar
blazius Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Du burde også se litt nærmere på spillere fra Alpine og Pioneer. 8729800[/snapback] Hvorfor bør jeg bruke 200 mer på f.eks. Pioneer DEH2920MP enn Panasonic-spilleren jeg foreslo? Er det noe som gjør Pioneer til et "bedre merke"? (Alpine-spillerne ser ut til å være utenfor mitt budsjett.) Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Pioneer har jevnt over bedre lyd. Om du hører forskjellen aner ieg ikke, men er bare spørsmål om hva du selv "gidder" Lenke til kommentar
blazius Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Pioneer har jevnt over bedre lyd. Om du hører forskjellen aner ieg ikke, men er bare spørsmål om hva du selv "gidder" 8730112[/snapback] Da bestiller jeg Pioneer DEH2920MP og satser på at jeg blir fornøyd med den. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Pioneer har jevnt over bedre lyd. Om du hører forskjellen aner ieg ikke, men er bare spørsmål om hva du selv "gidder" 8730112[/snapback] Da bestiller jeg Pioneer DEH2920MP og satser på at jeg blir fornøyd med den. Takk for hjelpen! 8734199[/snapback] Det følger med rattkontroll med panasonicen + at den har aux minijack inngang i front Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Pioneer har også cd-spillere som tåler en del vibrasjoner. Testa min DEH M4800MP på det ved å dunke på den når den spilte av en cd, ingen hakking. Bruker helst MP3-spilleren min på AUX-inngangen da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå