Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor Bruker En Del Ungdom Narkotika?

The Ghost

Hva er grunnen til at du startet med narkotika? Målgruppe: Under 30år  

302 stemmer

1. 1. Hva er grunnen til at du startet med narkotika? Målgruppe: Under 30år

• Jeg startet fordi jeg følte meg presset til det av venner etc.
      3
    • Jeg gjorde det for å bli aksepter og å være kul.
      5
    • Man lever kun en gang!
      28
    • Det er "gøy" men jeg vil selv bestemme hva jeg skal ha i meg.
      25
    • Fordi jeg ville komme meg vekk fra hverdagens problemer og mas.
      9
    • For å være "sosial".
      3
    • Nei, har ikke prøvd, men kan tenke meg å prøve det.
      26
    • Nei, har ikke prøvd og har heller ikke planer om å prøve det.
      203

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes du har overdrevet den signaturen din en smule.

Jeg bruker ikke narkotika, kommer aldri til å gjøre det. Er det noe jeg er imot så er det nemlig narkotika. Jeg røyker ikke, har prøvd, men aldri mer. Jeg snuser ikke, har aldri prøvd.

Kanskje noen som klarer å kontrollere sitt forbruk til narkotiske stoffer kan forsvaer seg med at det blir det samme som å drikke sprit.

Jeg drikker ikke sprit lengre eller.

Lenke til kommentar

Har (heldigvis) aldri prøvd narkotika, det nermeste må vel være snus :p Noe jeg derimot har lyst å prøve(merk: lyst, ikke kommer til) er cannabis. Å bli ruset på en halveis sunn(mange mener at hasj er sunt i SMÅ mengder) måte kunne vært morsomt. Dog det er narkotika, og kommer nok neppe til å prøve det i dette liv.

Lenke til kommentar

De som mener at "alt må prøves", hvorfor på død og liv alt prøves? Selv er jeg ikke i det hele tatt nysgjerrig på det jeg vet gutta på plata (tidligere) koste seg med under trafikkmaskinen i bjørvika. Derimot det som ingen har bevist er helsemessig skadelig, og uansett langt mindre skadelig enn alkohol og nikotin, har jeg ikke noe imot å prøve.

Er bare litt nysgjerrig på hvorfor de som mener det, mener at de prøve absolutt alt

Lenke til kommentar
Synes du har overdrevet den signaturen din en smule.

Jeg bruker ikke narkotika, kommer aldri til å gjøre det. Er det noe jeg er imot så er det nemlig narkotika. Jeg røyker ikke, har prøvd, men aldri mer. Jeg snuser ikke, har aldri prøvd.

Kanskje noen som klarer å kontrollere sitt forbruk til narkotiske stoffer kan forsvaer seg med at det blir det samme som å drikke sprit.

Jeg drikker ikke sprit lengre eller.

8737484[/snapback]

Kan jeg få spørre om hvorfor du er imot det? :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest
Men rusmidler innebærer alt fra koffein til alkohol til narkotika og viskal bare ta for oss narkotika derfor mener jeg at rusmidler blir litt feil måte å skrive det på ....

8737474[/snapback]

Burde ikke alkohol og blitt lov å diskutert her??

Det er tross alt et rusmiddel, og det rusmiddelet som blir mest brukt.

Blir litt feil like gi alkohol et lite hjørne for seg selv pga det er lovlig og ikke blir klassifisert som narkotika, men eneste forskjellen er at alkohol er lovlig og alt det andre er ulovlig...

Dette er på ingen måte en post som er ment for å sette igang en diskusjon om alkohol vs alle andre rusmidler. Men det er tåpelig å ikke ta med verdens mest brukte rusmiddel

og et rusmiddel de fleste kjenner til i en tråd som dette... :hmm:

Lenke til kommentar
De som mener at "alt må prøves", hvorfor på død og liv alt prøves? Selv er jeg ikke i det hele tatt nysgjerrig på det jeg vet gutta på plata (tidligere) koste seg med under trafikkmaskinen i bjørvika. Derimot det som ingen har bevist er helsemessig skadelig, og uansett langt mindre skadelig enn alkohol og nikotin, har jeg ikke noe imot å prøve.

Er bare litt nysgjerrig på hvorfor de som mener det, mener at de prøve absolutt alt

8750395[/snapback]

Var ikke sånn jeg mente vis du sikta til meg, det er MYE jeg aldri kommer til å prøve.

Lenke til kommentar

Narkotika er noe av det dumeste jeg vet om, ok, man syntes det er deilig, men 70% begynner fordi de tror det er kult, det er min teori.

Jeg har ingen sympati for rusmisbrukere fordi de har valgt dette selv.

Og om de har følt seg presset så synd for dem, til syvende og sist er de som tar valget med mindre noen har proppet/sprøytet det inn i kroppen deres.

Hadde jeg hvert rik ville jeg støttet fattige folk i afrika som ikke kan noe for det som er skjedd dem, men ikke narkomane

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er narkotika noe av det dummeste du vet om, osv...

At 70% begynner pga det er kult tror jeg er feil. Hva er det som er så kult med narkotika? Mener å tro at fleste synes det er ukult og det er idiotisk osv...

Menneske har altid rust seg, og slik er det nå og. Det er samfunnet som gjør det mindre og mindre akseptert.

Alle tar sine egne valg, så det er et vagt argument egentlig.

Det siste er jeg til dels enig i. Men for å dra det litt ut.

Hva med å slutte og krige og bruke de samme pengene på gode formål. :p

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er narkotika noe av det dummeste du vet om, osv...

At 70% begynner pga det er kult tror jeg er feil. Hva er det som er så kult med narkotika? Mener å tro at fleste synes det er ukult og det er idiotisk osv...

Menneske har altid rust seg, og slik er det nå og. Det er samfunnet som gjør det mindre og mindre akseptert.

Alle tar sine egne valg, så det er et vagt argument egentlig.

Det siste er jeg til dels enig i. Men for å dra det litt ut.

Hva med å slutte og krige og bruke de samme pengene på gode formål. :p

8772605[/snapback]

Ja, slutt å krige er en ting, men det sitter korrupte idioter og styrer de fleste afrikanske land. Men kvinner barn kan ikke noe som helst for dette, de vil ikke havne i "helvete" men de er der, DE syntes jeg synd på

Lenke til kommentar

Det er derfor jeg er mer eller mindre enig i det siste du sa.

Men narkomane har det ikke akkurat bedre når et forbud kriminaliserer dem, og det synet man får viss det kommer ut at man ruser seg på noe annet enn det som er alment akseptert.

Det er mange biprodukter dagens forbud skaper så er unødvendige, og det som er så morsomt er at disse farene et forbud skaper blir brukt til argumentasjon for nettopp å ha nulltoleranse.

Synet man blir lært opp til å ha når det gjelder rusmidler stemmer ikke helt med virkeligheten, for å si det enkelt...

Men vi er langt ifra on topic nå. :)

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Det er derfor jeg er mer eller mindre enig i det siste du sa.

Men narkomane har det ikke akkurat bedre når et forbud kriminaliserer dem, og det synet man får viss det kommer ut at man ruser seg på noe annet enn det som er alment akseptert.

Det er mange biprodukter dagens forbud skaper så er unødvendige, og det som er så morsomt er at disse farene et forbud skaper blir brukt til argumentasjon for nettopp å ha nulltoleranse.

Synet man blir lært opp til å ha når det gjelder rusmidler stemmer ikke helt med virkeligheten, for å si det enkelt...

Men vi er langt ifra on topic nå. :)

8772862[/snapback]

Så vi deler omtrent samme synspunkt, skjønte ikke alt du skrev da :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...