Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor Bruker En Del Ungdom Narkotika?

The Ghost

Hva er grunnen til at du startet med narkotika? Målgruppe: Under 30år  

302 stemmer

1. 1. Hva er grunnen til at du startet med narkotika? Målgruppe: Under 30år

• Jeg startet fordi jeg følte meg presset til det av venner etc.
      3
    • Jeg gjorde det for å bli aksepter og å være kul.
      5
    • Man lever kun en gang!
      28
    • Det er "gøy" men jeg vil selv bestemme hva jeg skal ha i meg.
      25
    • Fordi jeg ville komme meg vekk fra hverdagens problemer og mas.
      9
    • For å være "sosial".
      3
    • Nei, har ikke prøvd, men kan tenke meg å prøve det.
      26
    • Nei, har ikke prøvd og har heller ikke planer om å prøve det.
      203

Anbefalte innlegg

getimage.aspx.ID-44692.gif

Hei...

Vi har et avsluttende prosjekt på skolen å vi trenger hjelp til å fullføre det ved hjelp av dere der ute.

Vi har om ungdom og rusmidler.

Vi kunne trengt svar på som feks. og vi legger i tillegg til en Poll.

Hvorfor starter ungdom med narkotika?

Hvorfor bruker noen undommer narkotika?

Ingen offtopic.

Mvh Lasse Og Kristoffer

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Det er tøft"

Kunne trengt en begrunnelse :cool:

8729808[/snapback]

Selvfølgelig, det hele var subjektivt ment. Altså, de oppfatter det som tøft å teste og bruke stoff, ikke nødvendigvis resten av verden. :)

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar

Når vi snakker rusmidler, tenker jeg på røyk, snus, alkohol, hasj, extacy, kokain, heroin osv.. Og alt dette er igrunn dumt å bruke.

Min personlige rus ligger i et produkt som heter Red Force, haha. Det består av koffein og guarana, deilig følelse, kvikker opp. En sunn rus ihvertfall.

Lenke til kommentar

Vi har allerede en lignende tråd: Hvorfor blir noen rusmissbrukere?

Du kan kanskje få noen tips derfra ;)

Tror nok mange unge bruker rusmidler generelt fordi det er sosialt, og i mange tilfeller, så blir det enklere å komme i kontakt med folk.

Min personlige rus ligger i et produkt som heter Red Force, haha. Det består av koffein og guarana, deilig følelse, kvikker opp. En sunn rus ihvertfall.

Koffein er ikke sunt, så det er ingen sunn rus.

Endret av V-by
Lenke til kommentar
Vi har allerede en lignende tråd: Hvorfor blir noen rusmissbrukere?

Du kan kanskje få noen tips derfra ;)

Tror nok mange unge bruker rusmidler generelt fordi det er sosialt, og i mange tilfeller, så blir det enklere å komme i kontakt med folk.

Koffein er ikke sunt, så det er ingen sunn rus.

8731042[/snapback]

Jeg snakket om i forhold til de tradisjonelle rusmidlene, så ER det sunt i forhold. Det var det jeg mente. Greit nok at det øker blodtrykket noe osv.

Lenke til kommentar
Jeg snakket om i forhold til de tradisjonelle rusmidlene, så ER det sunt i forhold. Det var det jeg mente. Greit nok at det øker blodtrykket noe osv.

8731098[/snapback]

Skjønner ;)

Men da bytter jeg om hasj, og koffein i ditt tidligere innlegg, og kan si det samme som du sa ;)

Men er vel strengt tatt ikke det denne tråden handler om :)

Tilbake til OT:

Det er morro å ruse seg.

Ungdommen er nysgjerrige, og prøver ut ting.

Gruppepress?

Det er "kult".

osv...

Lenke til kommentar

Kjedeleg vekedager kanskje :)

tar man seg ei pipe eller drikker i ei helg så slipper mann gjerne å tenke så mykje på den. trur det er ein del av grunnen. ein anna er vel at det er gøy å prøve ting, ein ny rus er jo noe man ALDRI har opplevd før så det er vel interesant ;)

nokre drikker vel kaffe for å vokne, røyker fordi dei føler blir avslappa av det/sosiale grunner. ruse oss har vi gjort til alle tider ;)

her er ein NRK doku om rus, ganske bra faktisk :p dei blir faktisk til tross for at det er statseigd kanal einige om at om det bare skulle vært lov med eit russmiddel så burde det vært hasj, IVERTFALL ikkje alkohol

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/53965

Endret av Tygg3n
Lenke til kommentar
Nei, det er ikke sunt. Mindre skadelig, men ikke sunt.

8731136[/snapback]

På hvilken måte er koffein "mindre skadelig" ?? Ikke at det er dette tråden handler om, men jeg kan ikke fordra å se en slik bunnløs påstand stå uberørt.

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar

8731136[/snapback]

På hvilken måte er koffein "mindre skadelig" ?? Ikke at det er dette tråden handler om, men jeg kan ikke fordra å se en slik bunnløs påstand stå uberørt.

8735369[/snapback]

På hvilken måte koffein kan være mindre skadelig enn LSD, tenker du på? Tja ... sid det. :dontgetit:

Lenke til kommentar
For å komme bort fra hverdagens problemer?>

8734079[/snapback]

Denn satt :cool: Jeg har aldri prøv dop av noe slags, men jeg snuser og jeg føler meg bedre med snus enn uten. Akkurat det samme gjelder sikker de som bruker stoff. De snublet sikkert bort i det og nå får de ikke stoppet.

Lenke til kommentar

8731136[/snapback]

8735369[/snapback]

Det bygger jeg på det at tilsynelatende mange folk kan drikke kaffe hver dag hele livet uten å ta så store skader som en som skulle brukt alkohol/<annen skadelig narkotika her> hver dag.

På hvilken måte koffein kan være mindre skadelig enn LSD, tenker du på? Tja ... sid det. dontgetit.gif

Heatsink 

LSD tror jeg faktisk er mindre skadelig enn koffein. Det er ekstremt lite toksisk og ikke avhengighetsdannende.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...