Xantix Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 mente at jeg leste et sted for lenge siden at med s-ata enheter så kan de kobles fra og til selv om pc'en står på, stemmer dette? er det helt uproblematisk eller anbefales det sterkt at den er slått av selv om det i teorien ikke skal være noe problem? X. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hvis du bruker SATA kontakter (ikke eventuell Molex) så går det bra, elektrisk sett. Dessuten må du fortelle Windows at disken kobles fra, dvs driver må støtte 'Trygg fjerning'. Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Om me snakke om ein intern S-ata enhet ville uansett stengt ned maskinen, og brukt antistatisk matte/lenke. Mulig eg er 'over forsiktig', men hater å bruke penger unødig Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 S-ata er laget for å støtte "hot-plug" eller hva de nå kalles, men hvis disken er satt opp til å bruke cachen, må du "trygt fjerne" enheten før du kobler fra. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) S-ata standarden støtter hot swapping ja, men: Diskkontrolleren på hovedkortet må også støtte det, (Disken må ikke bruke cache, verken på disken eller i OS-et.) eller Du kan eventuelt bruke windows sin "Trygg fjerning av maskinvare" hvis du ønsker å koble fra en disk, uten at du trenger beskymre deg for at data skal gå tapt. Den ene diskkontrolleren min støtter det og du får da opp et slikt bilde i windows: (det er S-ata disker, men windows gjenkjenner dem som scsi) Endret 29. mai 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå